Jump to content

Passbåt, 13,5fot, er dette en Selco?

jannis81

Recommended Posts

Har hatt en Selco 14 fot en gang, og den lignet veldig. Imidlertid er det noen detaljer jeg ikke helt kjenner igjen. De opphøyde stripene på fordekket og bak er ikke lik de som var på min. De var mer avrundet. Det er også en slags brønn foran oppå din. Denne var ikke på min. Mener å ha sett navnet Herwa/Herva på en og annen til salgs på Finn.no opp gjennom årene, så det er ikke utenkelig at det er det.

Men det kan selvsagt være en Selco. Betyr ikke Selco "Selvbyggerkompaniet" eller noe slik? Det betyr i så fall at de som har bygget båten en gang kan ha gjort noen designvarianter på egenhånd. En ser mye merkelig, som feks vindskjermer i alle varianter.

Her er en 13,5 fots Selco på Finn.no (sjekk den feeete vindskjermen! :giggle: : Selco 13,5

Redigert av ko-stens (see edit history)

Takker for at dere gadd svare folkens:):)

ko-stens hehe ja den var jo sinnsykt stilig da:)tok selv av den som stod på min når kjøpte den,tror den var orginal men stygg som f... er på jakt etter en evt fra en annen båt som kunne passe men det tar tid finne..

Er bl.a de opphøyde stripene jeg ikke finner på noen andre...mangen som ligner men ingen like:(

Sunseeker: er din helt lik?da er ikke min noe "selvbygg" altså? ingen skilt,tro meg har sett over alt:)Men hva er Hero for noe da?samme fabrikk eller noe siden er så like?

ja er heilt lik men med 2delt vindsjerm.som nok er den orginale sidan eg og har kalesje som passer til.ellers er båten kledd med polstra skai rundt invendig +styreposs.ellers 2 stoler framme+benk bak

Når det gjelder båttypen Hero så husker eg ikkje kor dei var produserte,må sjekke på skiltet i båten i tilfelle.

Redigert av sunseeker portofino (see edit history)

hei

på skiltet i båten min står det Hero 14 har hatt forsjellige motorer på den, veldig bra fartskrog farteksemplar 25HK 27knop 50 Hk 38knop

var veldig moro å kjøyre den med 50 hesteren da den ligger finest i vatnet med mest mulig vekt bak blir fort framtung om du er åleine sidan styrepos.er langt framme dette var ingen prob.med 50Hk litt være med 25Hk,

Kan ikkje hugse om det var oppgitt motorstørrelse på skilt i båt.

Når det gjeld vatn i dobbelbotn ville eg bårt hol inn i dobbelbotn frå lensebrønn og fått det ut slik,meiner å hukse at det ikkje var flyteskum der.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...