jannis81 Startet 25.April.2010 Link til dette innlegget Startet 25.April.2010 heisan:) har pusset opp litt denne båte men lurer på hvilket merke det er...noen sier Selco andre Hero eller Herwa... den er 13,5fot ca... takker for svar:) Sitér dette innlegget Link to post
jannis81 Svart 27.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.April.2010 ingen som har peiling her??:( Sitér dette innlegget Link to post
johnson_90 Svart 27.April.2010 Link til dette innlegget Svart 27.April.2010 Tror ikke dette er selco. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 27.April.2010 Link til dette innlegget Svart 27.April.2010 har du bilder som viser skroget forfra og fra siden? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
ko-stens Svart 27.April.2010 Link til dette innlegget Svart 27.April.2010 (redigert) Har hatt en Selco 14 fot en gang, og den lignet veldig. Imidlertid er det noen detaljer jeg ikke helt kjenner igjen. De opphøyde stripene på fordekket og bak er ikke lik de som var på min. De var mer avrundet. Det er også en slags brønn foran oppå din. Denne var ikke på min. Mener å ha sett navnet Herwa/Herva på en og annen til salgs på Finn.no opp gjennom årene, så det er ikke utenkelig at det er det. Men det kan selvsagt være en Selco. Betyr ikke Selco "Selvbyggerkompaniet" eller noe slik? Det betyr i så fall at de som har bygget båten en gang kan ha gjort noen designvarianter på egenhånd. En ser mye merkelig, som feks vindskjermer i alle varianter. Her er en 13,5 fots Selco på Finn.no (sjekk den feeete vindskjermen! : Selco 13,5 Redigert 27.April.2010 av ko-stens (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
sunseeker portofino Svart 27.April.2010 Link til dette innlegget Svart 27.April.2010 Hei har ein samme båt ståande på hytta.det er ein Hero14 står kansje skilt på din og, invendig i hekken på babord side. Sitér dette innlegget Link to post
jannis81 Svart 27.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.April.2010 Takker for at dere gadd svare folkens:):) ko-stens hehe ja den var jo sinnsykt stilig da:)tok selv av den som stod på min når kjøpte den,tror den var orginal men stygg som f... er på jakt etter en evt fra en annen båt som kunne passe men det tar tid finne.. Er bl.a de opphøyde stripene jeg ikke finner på noen andre...mangen som ligner men ingen like:( Sunseeker: er din helt lik?da er ikke min noe "selvbygg" altså? ingen skilt,tro meg har sett over alt:)Men hva er Hero for noe da?samme fabrikk eller noe siden er så like? Sitér dette innlegget Link to post
sunseeker portofino Svart 27.April.2010 Link til dette innlegget Svart 27.April.2010 (redigert) ja er heilt lik men med 2delt vindsjerm.som nok er den orginale sidan eg og har kalesje som passer til.ellers er båten kledd med polstra skai rundt invendig +styreposs.ellers 2 stoler framme+benk bak Når det gjelder båttypen Hero så husker eg ikkje kor dei var produserte,må sjekke på skiltet i båten i tilfelle. Redigert 27.April.2010 av sunseeker portofino (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
jannis81 Svart 27.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.April.2010 okei..fant ett bilde av en annen helt lik her på forumet men den hadde ikke todelt skjerm...sånn rund helt lik selco sin...men uansett er det 14fot eller 13,5?har du noe info ellers om bl.a maks motor ?har vann i bunnen eg begynte på å fikse idag,noe eg ser er ett vanlig problem på mangen:( Sitér dette innlegget Link to post
sunseeker portofino Svart 28.April.2010 Link til dette innlegget Svart 28.April.2010 hei på skiltet i båten min står det Hero 14 har hatt forsjellige motorer på den, veldig bra fartskrog farteksemplar 25HK 27knop 50 Hk 38knop var veldig moro å kjøyre den med 50 hesteren da den ligger finest i vatnet med mest mulig vekt bak blir fort framtung om du er åleine sidan styrepos.er langt framme dette var ingen prob.med 50Hk litt være med 25Hk, Kan ikkje hugse om det var oppgitt motorstørrelse på skilt i båt. Når det gjeld vatn i dobbelbotn ville eg bårt hol inn i dobbelbotn frå lensebrønn og fått det ut slik,meiner å hukse at det ikkje var flyteskum der. Sitér dette innlegget Link to post
jannis81 Svart 29.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.April.2010 hadde du vann i din som du fikk ut på den måten?borret ett hull og sett at er noe hvitt "fast" skum der så regner med vill ta tid få tømt den med bare ett hull i brønnen kansje:(men eg prøver imorgen og ser litt:) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.