Das_Boot Startet 15.Oktober.2004 Del på Facebook Startet 15.Oktober.2004 Jeg har en 30 år gammel hvit lettpresenning liggende, som er like hel som den var for 30 år siden. Hvem som har produsert den vet jeg ikke. Dessverre er den ikke stor nok til båten min, og jeg begynner å bli lei av å kjøpe ny presenning hvert år. Er det noen som har en type presenning å anbefale som er sterk og lett og som varer noen år? Letteste solide OB Wiik presenning veier fort 40 kg og det blir ganske tungt. Vurderer også å kjøpe 2 slike om jeg ikke finner noe bedre. Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 15.Oktober.2004 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2004 Vestfold Malingusalg på Kilen i Tønsberg har rimelige presenninger,en mellom kvalitet. Du kan jo kombinere presenning kjøp med week end i Vestfolds hovestad Men de holder ikke i 30 år Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 15.Oktober.2004 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2004 Hei. Var en tur hos Malfix igår og handlet lys presenning. Den var på 6 x 10 meter og 270 g/m2. Prisen var kr.1160,- Den virket svært solid uten å bli ALT for tung. De grønne OB Wiik presenningene er vel på 400 - 700 g/m2. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Kjelli Svart 15.Oktober.2004 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2004 Maritim har også tilbud på disse nå, tror de har i 220gr, 400 og 600. mvh Kjelli Sitér dette innlegget Link to post
MortenK Svart 15.Oktober.2004 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2004 Maritim har også tilbud på disse nå, tror de har i 220gr, 400 og 600. mvh Kjelli Sea Sea på Rud i Bærum har bra priser på presenninger. Sjekk ut www.seasea.nu. 170gr. 6x10 kr. 298,- 270gr. 6x10 kr. 640,- 400gr. 6x10 kr. 856,- Sitér dette innlegget s/y "Arnegrut", Asker Link to post
joelle Svart 15.Oktober.2004 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2004 Jeg kjøpte en av disse Sea&Sea presseninga i fjor. Jeg rakk nesten ikke få den på båten førr maljene mer eller mindre spratt av. Videre er di ikke noe særlig når det kommer til vind, men revna på flere steder uten att det var noen skarpe kanter. Sitér dette innlegget Link to post
MortenK Svart 15.Oktober.2004 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2004 Jeg kjøpte en av disse Sea&Sea presseninga i fjor. Jeg rakk nesten ikke få den på båten førr maljene mer eller mindre spratt av. Videre er di ikke noe særlig når det kommer til vind, men revna på flere steder uten att det var noen skarpe kanter. Dette høres jo ikke lovende ut. Men jeg får se hvordan den jeg kjøpte holder i vinter. Båten min står ikke så værutsatt, så jeg har bevist ikke kjøpt så tung og dyr presenning. Sitér dette innlegget s/y "Arnegrut", Asker Link to post
Festina Lente IV Svart 15.Oktober.2004 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2004 Jeg kjøpte en av disse Sea&Sea presseninga i fjor. Jeg rakk nesten ikke få den på båten førr maljene mer eller mindre spratt av. Videre er di ikke noe særlig når det kommer til vind, men revna på flere steder uten att det var noen skarpe kanter. Samme skjedde meg i forfjord. Jeg kjøpte ny 12X6 lettpressenning hos Malfix (den dyreste utgaven). Tre dager etter revnet den. Klage til Malfix ende opp i ny pressenning gratis (god kunde, god service). I fjor revnet den på samme måte. Da krøp jeg til korset. To nye tunge 6x8 presenninger (ala OB Wiik) ble anskaffet, også fra Malfix. Dette var tunge greier, men det var veldig bra når de kom opp. Ingen problemer hele vinteren. Jeg har sverget til lettpresenninger hele mitt båtliv, men nå er det slutt. Fordelene med den tunge presenningen oppveier langt tyngden når du skal ha dem av og på. Det er bare snakk om å skaffe hjelp fra noen gode kamerater. Sitér dette innlegget Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK. Link to post
jada Svart 15.Oktober.2004 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2004 To nye tunge 6x8 presenninger.......... Fordelene med den tunge presenningen oppveier langt tyngden når du skal ha dem av og på. Det er bare snakk om å skaffe hjelp fra noen gode kamerater.Tiltredes. Nå klarer jeg meg med 1 stk 6x10 (500g/m2) og har dermed bare halve jobben i forhold til deg. Hvis en er "litt lur" når pressenningen pakkes sammen om våren, så er det ikke så store jobben å få den på plass igjen utpå høsten. Har gjort det alene, men med litt hjelp går det veldig greit. Ville ikke byttet tilbake til noe lettere. Sitér dette innlegget Link to post
joelle Svart 15.Oktober.2004 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2004 Samme skjedde meg i forfjord. Jeg kjøpte ny 12X6 lettpressenning hos Malfix (den dyreste utgaven). Tre dager etter revnet den. Klage til Malfix ende opp i ny pressenning gratis (god kunde, god service). I fjor revnet den på samme måte. Da krøp jeg til korset. To nye tunge 6x8 presenninger (ala OB Wiik) ble anskaffet, også fra Malfix. Dette var tunge greier, men det var veldig bra når de kom opp. Ingen problemer hele vinteren. Jeg har sverget til lettpresenninger hele mitt båtliv, men nå er det slutt. Fordelene med den tunge presenningen oppveier langt tyngden når du skal ha dem av og på. Det er bare snakk om å skaffe hjelp fra noen gode kamerater. Helt enig med deg Pirus.Det er ett helv...... jobb att få på og av, men når det er gjort så er det en stor lettelse. Jeg fikk kranbilen att løfte opp min pressening (10 x 8 meter 450gr.) som jeg på forhånd hadde brettet skikkeligt. Klarte det sjøl med hjelp av ett par vell valgte ord trur ikke det blir mere slit til våren. Sitér dette innlegget Link to post
Das_Boot Svart 15.Oktober.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Oktober.2004 Da ser det ut til at jeg kjøper 2 OB WIIK presenninger á 450g/m2. Får kanskje kjøpe noen ekstra stag til stativet også. Takk for gode tips. Sitér dette innlegget Link to post
Geir V. Svart 15.Oktober.2004 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2004 Jeg kjøpte min hos R. Manskow AS 69 27 41 22 på Jeløy i Moss. 6x11 meter kr. 3410,- Den er av type OB Wiik. Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 15.Oktober.2004 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2004 Har selv kjøpt tung PVC pressening fra www.almenning.no av god kvalitet.ca. 550g/m2. Betalte 2400,- for 10 X 7 meter. Dette var riktignok B-kvalitet, men eg fant ingen feil... Sitér dette innlegget Link to post
Johnso Svart 15.Oktober.2004 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2004 Prøv Felleskjøpet eller en av Norgesformøllene. Rimelige og sterke presenninger til stort sett fornuftig pris. Sitér dette innlegget Link to post
Das_Boot Svart 15.Oktober.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Oktober.2004 Prøv Felleskjøpet eller en av Norgesformøllene. Rimelige og sterke presenninger til stort sett fornuftig pris. Ja! God idé Takk Sitér dette innlegget Link to post
Kjelli Svart 15.Oktober.2004 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2004 Har selv kjøpt presseninger av Biltema. Kraftige og gode, til fornuftige priser. mvh Kjelli Sitér dette innlegget Link to post
Sigurd Svart 15.Oktober.2004 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2004 Er det noen som har en type presenning å anbefale som er sterk og lett og som varer noen år?Sjekk hva du kan få til hos http://www.ka-pre.no/ i Lier hva gjelder balanse mellom vekt og styrke.Jeg gikk over fra billig lett til noe som skal vare i noen år i fjor. En stor presenning syns jeg ble for tung og to fra OB Wiik hadde dårlig match på målene for meg. Jeg endte opp med to lagd etter mine mål hos Ka-Pre. Husker hverken vekt eller pris, men jeg kom den gang billigere ut enn å kjøpe standard mål fra OB-Wiik. Blå med sveisa maljer og forsterkninger hele veien rundt. Reparerbart. Godt fornøyd så langt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.