Jump to content

Nytt sikringssystem for båtfolket


Guest knutsen

Recommended Posts

Hei Båtfolk

 

Daglig får jeg mange telefoner fra båteiere over hele landet. En båtprat er veldig hyggelig, siden jeg selv er en meget aktiv båtmann, som er opptatt av sikkerhet i båten. Det kommer for tiden litt for mange henvendelser fra den enkelte båteier, som ønsker informasjon om sikringssystemet SeaTracking.

Vennligst ta kontakt med din båtforening, med forespørsel om de har fått informasjon om systemet. Båtforeningens styre må eventuelt bestille prospektet hos: AutoTrap a.s. Postboks 8034   4068  STAVANGER, eller på e. mail : post@autotrap.no   En del informasjon ligger også ute på vår internettside: www.autotrap.no

Jeg vil svare på henvendelser også direkte fra båteier på e. mail: knutsen@autotrap.no

 

GOD HØST

 

Med vennlig hilsen

John W. Knutsen

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

TIDLIDERE INNLEGG ..........

SeaTracking varslingssystem for båtfolket vil bli lansert via din båtforening, dersom havnestyret går inn for det og dermed gir foreningens medlemmer tilgang til systemet.  

Produktet som er utviklet i vårt selskap, som er lokalisert i Rogaland Kunnskapspark i Stavanger, har ennå ikke gått i produksjon, men kjører en fullskala testet, lokalt i havner lokalt i Stavanger.

De første innbruddstyvene er allerede tatt på en demoversjon av systemet.

Se vår hjemmeside www.autotrap.no  

 

Systemet vil koste båtforeningen kr. 93,- pr. registerert båtplass, som er en engangsutgift.

Båteieren vil da kunne etablere varslingssystenet. Registreringsenheten som varsler deg via mobiltelefonen dersom din båt blir stjålet og i tillegg klarer å spore ( stedsangive) hvor båten er, koster kr. 600,-. Dersom du ønsker utvide funksjon som varsler om innbrudd, lav spenning på batteri og forsøk på oppstart koster terminalen kr. 1.800,-. Det er fullt mulig å kople til andre former for varsling, slik som høy vannstand i båten, varsel om gass eller bensindamp lekkasje osv. osv.  

Båteier får en årlig kostnad på tilknytning til systemet på kr. 100,- alle priser er eks. mva.

Gjør en henvendelse til båtforeningens styre for mer informasjon. Dersom styret ikke har fått informasjon, vil dette bli utsendt fra oss ved henvendelse. Adressen er AutoTrap a.s. Postboks 8034   4068  Stavanger, eller bestilling på vår e. mail: post@autotrap.no

 

Forsikringsselskapene har signalisert at det vil kunne gis rabatt i forsikringen på dette systemet. I de fleste tilfeller 20% eller mer, avhengig av båttype og hvor båten er lokalisert.

 

Med vennlig hilsen

John W. Knutsen

 

knutsen@autotrap.no

Link to post
Share on other sites

Jeg har fått etpar spørsmål om innlegget over, om det er å betrakte som reklame, hvordan vi skal forholde oss.

 

Min mening er at vi bør ha en høy terskel, og at også leverandører skal kunne poste fritt.

Spes. i et tilfelle som dette der det dreier seg om et nytt, norskutviklet produkt som kan være av interesse for mange.

 

Siden vi er uavgengige har vi et fortrinn her fremfor "kommersielle" forum, der leverandører kan kvie seg får å poste da de har et kundeforhold til de som driver forumet.

 

Skulle ønske flere leverandører var aktive, bare se hva Paul bidrar med på BM siden!

Ifm diskusjonen vi hadde om GPS og kartprogrammer sendte jeg en invitasjon til alle leverandører jeg kjenner om å bli med i debatten, med link direkte til tråden. Ikke et pip har vi hørt så langt. :yesnod:

 

Men dette overlater jeg til dere å avgjøre, kommer det postinger dere ikke liker så si ifra!

Link to post
Share on other sites

  • 8 år senere...

Hallo! Dette er en åtte år gammel tråd. Systemet som omtales kan du kanskje finne på sjøfartsmusseet. :lol:

Redigert av Fanafjord (see edit history)

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...