Vedvards Startet 6.Mai.2013 Link til dette innlegget Startet 6.Mai.2013 Hei Mener jeg har sett en slik tråd, men finner den ikke igjen. Har jeg drømt? Sitér dette innlegget Link to post
Svensk Svart 6.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2013 Tror det är svårt att hitta något under 13.50 sekr/l. Du kan däremot på vissa marinor betala s 17.00 -18.00 sekr/l. Till detta skall läggas att diseln är av betydligt sämre kvalitet i Sverige. Undantag på kvaliteten är om du tankar grön disel som är i närhen av norsk disel kvalitet men är "inte tillåtet". Är vi i Strömstad och behöver fylla drar vi till Heföl. Sitér dette innlegget Link to post
Vedvards Svart 6.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2013 (redigert) Ja, vi måtte fylle i Strømstad i går til Sek 16,65/l Det ble ikke så mange liter til den prisen. Det er ikke så smart av oss båtflyktninger å reise inn til Norge og fylle tanken, så jeg vil gjerne ha input fra andre steder langs Svenskekysten? Redigert 6.Mai.2013 av Wozu (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Svensk Svart 6.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2013 Kungshamnsfislarna i Kungshamn mån - tors 06,30 - 15,30. Norden på Smögen mån - fred 07.00 - 18,00 Lysekil södra hamnen tid?? Dyrön ?? Kungshamnsfiskarna har automat i Grebbestad?? eller om det är i Hamburgsund och där kan du tanka med kort som du ansöker om och även fungerar i Kungshamn För övrigt är det mest 16 -18 sekr/l som gäller. Fråga ALLTID vad priset är då det finns de som tar upp till 22 sekr/l på sommaren Sitér dette innlegget Link to post
Kristian_H Svart 6.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2013 Kjøp diesel i 20 litters kanner og ta med ned, vett om flere som gjør det. Selvfølgelig avgiftsfri. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 6.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2013 Nå rekker vel ikke noen 20 liters langt til en Sunseeker Martinique nærmere 40 fot? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Vedvards Svart 6.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2013 Nå rekker vel ikke noen 20 liters langt til en Sunseeker Martinique nærmere 40 fot? Jeg prøver å kjøre økonomisk da, Lars... :) Sitér dette innlegget Link to post
Prolimit Svart 6.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2013 Jeg fyllt diesel i Stenungsund på fredag den 3.mai og betalte 15.99,- Sek. Sitér dette innlegget Bavaria 37 Sport 2008, 2 X VP D4-300 Link to post
Kristian_H Svart 7.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2013 Ikke 1 kanne, de tar med 5-10 stykk hver gang. Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 7.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2013 Båter over 12x4 meter, registrert i NOR fyller avgiftsfritt. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
MajorAndy Svart 7.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2013 På Öckerö i GBG'S skærgård så jeg flere tanke sidste år via en tankvogn på havnen. Forhørte mig om prisen og fik at vide at den var 13 SEK pr. liter. Med priser på almindelige pumper i DK på 10.50 og i marinaer på en krone mere literen, så bliver der nok ikke mange tankninger i Sverige i år! Sitér dette innlegget Link to post
Svensk Svart 7.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2013 Alla de platser jag tidigare räknat upp får du köpt " avgiftsfri" grön disel. Det kommer ändå vara dyrarr än i Norge Svensk Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 7.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2013 Nei Svensk, dette er ikke den sk. avgiftsfrie som kun ligger ei krone eller så under vanlige priser. Kan du legge fram papirer på at du er registrert i NOR og er over 12x4 meter kan du tanke til avgiftsfrie priser tilsvarende de norske. Selv har jeg aldrig hatt behov for å tanke i Sverige. Topper jeg tankene på Hærføl før jeg entrer broderlandet, kan jeg med den farten jeg holder i feriene gå 1400 Nm før neste tanking. Det holder med god margin. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Svensk Svart 7.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2013 Det finns andra flytande vätskor än disel som de flesta norskar köper i sverige. Sitér dette innlegget Link to post
Svensk Svart 7.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2013 Nei Svensk, dette er ikke den sk. avgiftsfrie som kun ligger ei krone eller så under vanlige priser. Kan du legge fram papirer på at du er registrert i NOR og er over 12x4 meter kan du tanke til avgiftsfrie priser tilsvarende de norske. Selv har jeg aldrig hatt behov for å tanke i Sverige. Topper jeg tankene på Hærføl før jeg entrer broderlandet, kan jeg med den farten jeg holder i feriene gå 1400 Nm før neste tanking. Det holder med god margin. Sitér dette innlegget Link to post
Svensk Svart 7.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2013 Om det är som Du skriver rekomenderar jag alla som är 12 x 4 m och kan visa papper att tanka i Sverige för enligt dig är detta helt avgiftsfritt och hamnar då på ca 7.00 sek/ l Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 7.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2013 Vel, nå er vel ikke "avgiftsfri" diesel det samme som diesel uten avgifter, hverken i Sverige eller Norge? I Norge er det kun veiavgiften en slipper når en tanker "avgiftsfri" diesel, og det er vel noe tilsvarende i Sverige skulle jeg tro? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Svensk Svart 7.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2013 Helt rätt Lars. Vi har 3 varianter. Helt avgiftsfri disel som är grönfäfgad och som bara yrkesbåtar får fylla ca 7,00 sek/l. Sedan har vi samma gröna disel som finns att köpa på tidigare angivna platser och denna kostar 12.50 -14.00 sek/l. Denna ör inte laglig att använda på svenska fritidsbåtar. Tredje varianten är " vanlig" disel med alla avgifter och som inte är färgad. Normalpris på denna är 16.00 - 18.00 sek/l och på vissa marinor kostar den upp till 22.00 sek/l. Den sistnämnda varianten vill jag frånråda betämt då den oftast innehåöler rapsolja och andra tillsatser som kan orsaka tillväxt i tanken och andra problem. Denna disel är dessutom så lätt att vissa mototer tappar 300-400 varv/min om man jämför med Herföl eller grön disel Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 7.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2013 Jeg avslutter denne diskusjonen fra min side. Som sakt har jeg aldrig hatt behov for å tanke i Sverige. Flere her inne har imidlertid tanket avgiftsfri Grøn diesel i Sverige med priser tilsvarende Grøn avgiftsfri i Norge ved å vise fram papirer på at båten er registrert i NOR og at båten er over det svenske minstekravet på 12x4 meter. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Jernbåten Svart 7.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2013 Hulda holder seg også unna den overprisede grønnsakssoppan man selger i Sverige. Mye diesel kommer fra Esso på Grålum, grønn av farge til ca. 10 kroner literen. Eller så tanker vi i Danmark. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 7.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2013 Vi har aldri hatt behov for diesel i Sverige. Med vår Saga27 med tank på 360 liter har vi ingen problemer med å gå fra Son til f.eks. Källö Knippla og hjem igjen uten etterfylling. Men interessant å få vite litt om svensk diesel og priser likevel. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Rexus Svart 9.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2013 Till detta skall läggas att diseln är av betydligt sämre kvalitet i Sverige. Hvorfor er svensk diesel av dårligere kvalitet enn norsk diesel? Og hva er eventuelle konsekvenser for motoren? Jeg vil tro at det går mange Volvo Penta-motorer, tilsvarende min egen AD41P, i Sverige og som bare benytter svensk diesel. Hvis svensk (og dansk?) diesel er dårlig for motoren, bør man vel kanskje unngå å kjøpe båter som har gått i det området? Sitér dette innlegget Link to post
Vedvards Svart 21.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2013 Tanket til 16,25 i Strømstad i går Sitér dette innlegget Link to post
BingoBonzo Svart 21.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2013 14,- for grønn diesel i Lysekil på Lørdag. Sitér dette innlegget Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her Joda 370 Sport - Solgt Nor-Dan Searider 820W - Solgt Bavaria 34 Sport HT - Solgt Link to post
Vedvards Svart 22.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2013 Ser ut som om jeg gikk på en smell der BB. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.