Diddn Startet 6.Mai.2013 Link til dette innlegget Startet 6.Mai.2013 Som tittelen sier så har jeg en Johnson 4,5 hk med sporadisk gnist på pluggene. Jeg hadde fin gnist på pluggene for noen uker siden og skulle starte den i går da ville den ikke starte. Det var ikke gnist på pluggene, så pusset jeg jordingskabelen til CDI boksen, da var det gnist når jeg drog 1 gang i snoren, andre gangen var gnisten vekk. Dette har nå forekommet 3 ganger og nå er det ikke gnist. Jeg har prøvd med 4 forskjellige CDI bokser, målt coilene med multimeter og der er det kontakt. Har også målt stator og CDI. Jeg har prøvd andre tennplugger, andre pluggkabler men ingenting hjelper. Mistenker dårlig kontakt et sted. stoppknappen er ikke koblet til da jeg har byttet gasshåndtak. Noen som har råd til hvordan jeg kan få fikset problemet eller vært borti et lignende problem? Takker så mye for svar på forhånd. Mvh Diddn Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 6.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2013 Coiler er en vanlig feilkilde, spes. på gamle motorer. Og de kan ikke testes med et multimeter. Så om du har tilgang til coiler som du vet er i orden så test med de. Ellers er dårlig gjording en ikke uvanlig årsak. At det ikke er skrudd skikkelig til. Sitér dette innlegget Link to post
mah Svart 6.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2013 Tror du skal følge opp det med stoppknappen, om denne ledningen kommer i kontakt med jord har du ingen gnist på pluggen Sitér dette innlegget Link to post
Diddn Svart 7.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2013 I går kveld kom gnisten 1 gang og så var den vekk igjen. Har skiftet coiler og det har ikke gitt noe resultat, det er vel jordingsfeil et sted da kanskje? Mulig jordingen til CDI boksen ikke er så god da dette er en isolert kabelsko fra Biltema. Noen som vet om andre mulige feilkilder? Sitér dette innlegget Link to post
jerognal Svart 7.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2013 Sjekket koblinger til ledninger til coilene? Hadde selv en eiret kontakt (inni en sånn vantett skjøt) som gav samme feilen på min 50-hk. Pusset ren kontakten så var det gnist hele tiden... Sitér dette innlegget Link to post
Diddn Svart 7.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2013 (redigert) Har nå byttet tilbake coilene, jodret fra motorblokk til gods, festet CDI boksen pusset alle jordingskabler, fikk gnist 2 ganger etter vherandre for så at den forsvant igjen. Har også pusset kontaktene til coilene og sprayet kontakten med WD-40. Redigert 7.Mai.2013 av Diddn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Diddn Svart 8.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2013 (redigert) Fremdeles ikke noe gnist og jeg har heller ikke funnet ut hvor problemet ligger hen. Selv om det kan virke som om det er kontakt i alle komponenter. Redigert 8.Mai.2013 av Diddn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.