Jump to content

Feilmerket max nivå på peilepinne Suzuki

is_620

Recommended Posts

Dette har vært oppe før, men siden det er blitt mange flere nye Suzuki eiere , samt at det irriterer meg noe voldsomt,

tar jeg en ny runde.

Hadde en 1999 DF70 og har nå en 2008 DF90, - for begge advares det sterkt mot å fylle på for mye motorolje ,

både i instruksjonsbok og i den orginale verksteds manualen.

Men - dersom man fyller på oppgitt oljemengde ( med nytt filter montert) som for DF90 er 5,5 liter, så viser peilepinnen

et oljeniveå hinsides over max merke.

Dette kan lett føre til at folk blir urolige og tror at noe er galt.

Jeg orker ikke å ringe til Erling Sande, men hvis noen har tilgang til dem burde de blitt fortalt at de av respekt for alle sine

tross alt kjempefornøyde kunder - kunne nedverdiget seg til å komme med en forklaring og oversikt på Baatplassen.

Jeg ville fulgt peilepinnen, på varm motor...

Ikke sikkert du har fått ut all oljen, og da bør du heller ikke fylle på sånn at det blir for mye olje etterpå heller.

Det kan også hende at mye av oljen blir liggende i systemet etter første oppstart etter skift. Mercruiseren min har ventiler sånn at oljefilter blir stående med olje i osv sånn at motor får raskere smøring ved oppstart, kan hende Suzuki har noe lignende.

Når jeg bytter olje, fyller jeg til MAX. Så starter jeg opp, og lar motoren gå noen minutter mens jeg følger med på oljetrykket. Deretter stopper jeg motoren, peiler og evt etterfyller. Da vet jeg at det blir korrekt.

:thumbsup:

baatplassen.no

Din kommunistiske hjemmehavn på nettet!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...