Trophy Startet 2.Mars.2005 Link til dette innlegget Startet 2.Mars.2005 Kjøpte snap daviter på tilbud (impulskjøp). Nå lurer jeg på hvor på gummibåten jeg skal lime festene. Så nærme "fenderlisten" som mulig eller har dere som har monter sånne noen gode eller bedre tips. Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Lin Svart 2.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2005 Har en Zodiak som henger bakpå i snappdaviter. Har limt disse fast på oppsiden og helt inntil fenderlista. Dette fungerer bra med tanke på opp og nedvipping av jolla. Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 2.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2005 Lin, Gamle Worse er kjent for å være ukuelig nysgjerrig. Ikke for å stikke nesa i noe jeg ikke har noe med, men hva er kassen på BB side av badeplattformen din? Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Bitteliten Svart 2.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2005 Om du ser litt nøye etter her ser du hvordan Nidelv har limt fast snap davit festene på Bittebitteliten (dvs. jolla vår). Jeg har ikke testet hvordan dette er i bruk - men min instruksjon til Nidelv var at de måtte feste bøylene på jolla på en slik måte at jeg ikke må løfte jolla opp for å få den inn i snap davitene. Dermed har festene blitt satt ganske høyt oppå pontongene. Vår snap davit løsning er også litt spesial i og med at den måtte løftes en hel del for å komme klar av ankeret. Sitér dette innlegget Link to post
Sira Svart 2.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2005 Jeg monterte festene på badeplattformen først, etterpå la jeg gummibåten inntil så jeg fikk merket av der festene skulle sitte. Jeg gjorde dette da båten lå på vannet, Det var forresten samme båt-type som du har. Lykke til! Sitér dette innlegget Samme hvor jeg er , bare jeg er i båten Link to post
Baltic Svart 2.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2005 Lin, Gamle Worse er kjent for å være ukuelig nysgjerrig. Ikke for å stikke nesa i noe jeg ikke har noe med, men hva er kassen på BB side av badeplattformen din? <{POST_SNAPBACK}> Regner med at Lin har det samme som meg i kassen på BB side på badeplattformen,- nemlig gassflasken Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 2.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2005 Regner med at Lin har det samme som meg i kassen på BB side på badeplattformen,- nemlig gassflasken <{POST_SNAPBACK}> Jaja, så lærte man noe i dag også! Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
håvar Svart 2.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2005 Kjøpte snap daviter på tilbud (impulskjøp). Nå lurer jeg på hvor på gummibåten jeg skal lime festene. Så nærme "fenderlisten" som mulig eller har dere som har monter sånne noen gode eller bedre tips. <{POST_SNAPBACK}> Har også planer om slike. Har en Zodiac 265 rib. Hva måtte du gi for dem, og er det de orginale Snap Daviterene. Finnes vist nok etterligninger. Sitér dette innlegget Link to post
Victora III Svart 2.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2005 Har også planer om slike. Har en Zodiac 265 rib. Hva måtte du gi for dem, og er det de orginale Snap Daviterene. Finnes vist nok etterligninger. Kjøpte også snapdaviter på høstsalget i høst og skal montere disse nå snart. Ga 1500,- med lim og synes det var en grei pris. Orinær pris er vel nærmere 2200,- (du får vel kanksje en grei pris på messa nå forresten). Forskjellene på disse og de såkalt orginale er at de sistnevnte har innlagt stålplate i gummpaddene som skal festes på jolla. Men de koster vel minst en tusenlapp mer. Tenkte også å teste ut ved å legge jolla i vannet og måle ut, men ser poenget med at en lett kan komme i konflikt med "fenderlisten" på jolla. Ser så langt at de som har montert snapdavitere har montert gummipaddene over fenderlista. Høres logisk ut. Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 2.Mars.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2005 Kjøpte også snapdaviter på høstsalget i høst og skal montere disse nå snart. Ga 1500,- med lim og synes det var en grei pris. Orinær pris er vel nærmere 2200,- (du får vel kanksje en grei pris på messa nå forresten). Forskjellene på disse og de såkalt orginale er at de sistnevnte har innlagt stålplate i gummpaddene som skal festes på jolla. Men de koster vel minst en tusenlapp mer. Tenkte også å teste ut ved å legge jolla i vannet og måle ut, men ser poenget med at en lett kan komme i konflikt med "fenderlisten" på jolla. Ser så langt at de som har montert snapdavitere har montert gummipaddene over fenderlista. Høres logisk ut. <{POST_SNAPBACK}> Betalte akkurat det samme og full pris var 2200,- Hadde tenk å lime festene på gummibåten på samme måte som Bitteliten's Bombard Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Fru Charente Svart 3.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2005 Jeg monterte festene på badeplattformen først, etterpå la jeg gummibåten inntil så jeg fikk merket av der festene skulle sitte. Jeg gjorde dette da båten lå på vannet, Det var forresten samme båt-type som du har. Lykke til! <{POST_SNAPBACK}> Vi valgt tilsvarendeløsning når vi monterte snap-davitene på vår Steady-jolle og det fungerer helt greit, etter at vi først monterte innfestingen på flate forlengingsbraketter på badeplatformen på vår snekke. Forlengningsbrakettene ble montert for å komme klar av ankeret som henger på utsiden av badeplattformen. Selv i ganske høy sjø fungerer dette supert. Har ikke hatt problemer med dette til nå. Til og med mor klarer å dra opp jolla da vi bruker en talje som gjør opptrekket lettere. mvh Charente Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.