Jump to content

Snap daviter - montering

Trophy

Recommended Posts

Om du ser litt nøye etter her ser du hvordan Nidelv har limt fast snap davit festene på Bittebitteliten (dvs. jolla vår). Jeg har ikke testet hvordan dette er i bruk - men min instruksjon til Nidelv var at de måtte feste bøylene på jolla på en slik måte at jeg ikke må løfte jolla opp for å få den inn i snap davitene. Dermed har festene blitt satt ganske høyt oppå pontongene. Vår snap davit løsning er også litt spesial i og med at den måtte løftes en hel del for å komme klar av ankeret.

Bilde

Har også planer om slike.  Har en Zodiac 265 rib.  Hva måtte du gi for dem, og er det de orginale Snap Daviterene.  Finnes vist nok etterligninger.

Kjøpte også snapdaviter på høstsalget i høst og skal montere disse nå snart. Ga 1500,- med lim og synes det var en grei pris. Orinær pris er vel nærmere 2200,- (du får vel kanksje en grei pris på messa nå forresten). Forskjellene på disse og de såkalt orginale er at de sistnevnte har innlagt stålplate i gummpaddene som skal festes på jolla. Men de koster vel minst en tusenlapp mer.

Tenkte også å teste ut ved å legge jolla i vannet og måle ut, men ser poenget med at en lett kan komme i konflikt med "fenderlisten" på jolla. Ser så langt at de som har montert snapdavitere har montert gummipaddene over fenderlista. Høres logisk ut.

Kjøpte også snapdaviter på høstsalget i høst og skal montere disse nå snart. Ga 1500,- med lim og synes det var en grei pris. Orinær pris er vel nærmere 2200,- (du får vel kanksje en grei pris på messa nå forresten). Forskjellene på disse og de såkalt orginale er at de sistnevnte har innlagt stålplate i gummpaddene som skal festes på jolla. Men de koster vel minst en tusenlapp mer.

Tenkte også å teste ut ved å legge jolla i vannet og måle ut, men ser poenget med at en lett kan komme i konflikt med "fenderlisten" på jolla. Ser så langt at de som har montert snapdavitere har montert gummipaddene over fenderlista. Høres logisk ut.

<{POST_SNAPBACK}>

Betalte akkurat det samme og full pris var 2200,- :cheers:

Hadde tenk å lime festene på gummibåten på samme måte som Bitteliten's Bombard :yesnod:

Maxum 4100 scb, Chenette III

Jeg monterte festene på badeplattformen først, etterpå la jeg gummibåten inntil  så jeg fikk merket av der festene skulle sitte. Jeg gjorde dette da båten lå på vannet, Det var forresten samme båt-type som du har.

Lykke til!

<{POST_SNAPBACK}>

Vi valgt tilsvarendeløsning når vi monterte snap-davitene på vår Steady-jolle og det fungerer helt greit, etter at vi først monterte innfestingen på flate forlengingsbraketter på badeplatformen på vår snekke. Forlengningsbrakettene ble montert for å komme klar av ankeret som henger på utsiden av badeplattformen. Selv i ganske høy sjø fungerer dette supert.

Har ikke hatt problemer med dette til nå. Til og med mor klarer å dra opp jolla da vi bruker en talje som gjør opptrekket lettere.

:sailing:

mvh

Charente

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...