emmis Startet 7.Mai.2013 Link til dette innlegget Startet 7.Mai.2013 Da er koka i gang varmer opp til ca 80grader,to mann på hver side og en i baugen.lista er som et strikk trykker den på i baugen og strekker den bakover på hver side og møtes akterut,på med beslag og skruer ferdig på under 10minutter. Sitér dette innlegget Link to post
tomzern Svart 8.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2013 Hei! Dette hørtes jo enkelt og greit ut!:) Jeg har hele tiden trodd at man startet på midten bak og dro den hele veien rundt, men det virker jo tungvint i forhold til å starte i baugen. Klart da er man jo avhengig av å være 3 da. Hva slags anretning er det du har koblet gass på under fatet, og hvor får jeg tak i det? Skal igang med bytte av fenderlist på min draco 1700 så fort jeg finner en løsning så jeg får varmet opp lista. Bor du langt unna asker? Mvh Tomzern Sitér dette innlegget Oppussing av min Draco 1700TL Link to post
M/S AIOLOS Svart 9.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2013 Skal si det var fort gjort og uten problemer. Holdt den formen i baugen når den ble kald? Sitér dette innlegget Link to post
lippert Svart 9.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2013 Hva slags anretning er det du har koblet gass på under fatet, og hvor får jeg tak i det? Jeg vet ikke hva han har brukt, men en krabbekoker er vel et alternativ så lenge du skjermer godt for vind. http://www.maritim.no/vvs/kokeapparat/kokeapparat_2/gasskoker-krabbekoker Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
emmis Svart 9.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2013 Lista ligger flott hele veien etter den ble kald. Lånte en gassvarmer hos rørleggeren for å varme opp vannet og som dere ser så har jeg kappet av et tomfat I ca 3/4 høyde og bøyd kanten på toppen av fatet slik at den ikke har en skarp kant.ca 150 liter vann i fatet 80grader på vannet etter en liten time(målt med steketermometret til mor). Til tomzeren : jeg bor like ved Sandefjord ,fatet kan du få og jeg kan sikkert få lånt gassvarmeren til deg,men det er vel litt langt unna ca en timeskjøring til Asker. Vi var tre stykker til monteringen. Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 9.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2013 Jeg tok og kappa toppen av en liten varmtvannsbereder som jeg fikk av en rørlegger. Det kastes masse brukbare beredere. Bare å plugge i kontakta. Ledig for utlån. Sitér dette innlegget Link to post
tomzern Svart 9.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2013 Til tomzeren : jeg bor like ved Sandefjord ,fatet kan du få og jeg kan sikkert få lånt gassvarmeren til deg,men det er vel litt langt unna ca en timeskjøring til Asker. Vi var tre stykker til monteringen. Blir kanskje litt langt å dra for å låne en ting ja, men fatet kan jo komme til nytte. Du skal selvfølgelig få en slant for det om det blir aktuelt!:) Jeg tok og kappa toppen av en liten varmtvannsbereder som jeg fikk av en rørlegger. Det kastes masse brukbare beredere. Bare å plugge i kontakta. Ledig for utlån. Dette har jeg selv lurt på om er et fungerende alternativ! Hvor lang tid tar det å varme opp vannet på denne måten? Mvh tomzern Sitér dette innlegget Oppussing av min Draco 1700TL Link to post
emmis Svart 9.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2013 He he fatet går på søpla om ingen trenger det. Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 9.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2013 Tja går ikke så fryktelig lang tid, et par tre timer tipper jeg. Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 9.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2013 Byttet fenderlist på Scand Classic for en uke sia. Brukte et avkappa oljefat med krabbekoker under. Hadde et lokk over, og noen gamle jakker surret rundt tønna som isolasjon. Nede i tønna og på høykant la jeg noen lekter, slik at lista ikke skulle komme i direkte kontakt med fatet. Helte varmt vann fra krana, og lot det stå og koke i ca 1,5time. La også en pressening over da det blåste en del. Lista ble da som en strikk. Vi var 5stk som la den på. En som kjørte tønna på en sekketralle rundt båtn,en tok opp lista fra tønna, to dro i den, og en banket den på. Tok ca 5min å gjøre. Vi begynte akter og jobba oss rundt. Har hørt så mange historier om hvor vanskelig dette skulle være, men jobben gikk meget raskt og smertefritt. Viktig å planlegge nøye, og ha med nok medhjelpere. Sitér dette innlegget Link to post
666 Svart 10.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2013 Bruk et gammelt badekar og tenn opp bål under...funker flott! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.