Aaserud Startet 8.Mai.2013 Del på Facebook Startet 8.Mai.2013 Noen som har tips til å frakt av en targabåt fra Stavanger til Moss (eller omegn) Lengde 10,5m, Bredde 3,5m - har fått pris på sjøfrakt og på vei men det ligger fra kr 20-40.000 Synes det er noe stivt. Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 8.Mai.2013 Del på Facebook Svart 8.Mai.2013 (redigert) Heisann og velkommen til dette eminente forum. Nei, det er ikke stivt. Fikk familierabatt på dekkslast på samme strekning for en 36 fot plastbåt fra et lokalt rederi., 20 båtpenger. Vi tar turen sjøl. Hvorfor ikke slenge deg med? Vi drar fra Bergen 18. Mai om formiddagen, og skal bruke 2-3 dager på turen... Det var 'kamp om' om å få være med.... Send meg en IM om dette er aktuellt. Du sparer masse penger, får en fin tur, større sikkerhet når flere går sammen +++ Tillegg: Vi skal til Risør, men det er jo bare strake vegen over til Moss derfra... Redigert 8.Mai.2013 av Marwin (see edit history) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Kjetil1 Svart 8.Mai.2013 Del på Facebook Svart 8.Mai.2013 Fikk fraktet samme størrelse båt fra Drammen og til Sola på trailer for et par-tre år siden. Følgebilen tok med 6,5meters båt og tilhenger på returen. Kom på 29 lapper... Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Aaserud Svart 8.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Mai.2013 Hei - takker for svar Har vurdert å ta sjøvegen hjem og mange har ønset å være matroser ;) det er helt sikkert en kjempefin tur men båten er bygget om fra 2 motorer med stive aksler og satt inn 1 diesel/Hekkaggregat så jeg tror jeg vil legge utpå en litt kortere tur første gang for å se hvordan det fungerer Jeg booker vel med Ulvand rederi tenker jeg - kr 16.000 +mva de heiser den på dekk fra sjøen Henning Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 8.Mai.2013 Del på Facebook Svart 8.Mai.2013 Be de om å bruke løfteåk da!!!! Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Kjetil1 Svart 8.Mai.2013 Del på Facebook Svart 8.Mai.2013 Det var da en pussig ombygging... Fra to maskiner på aksel til en maskin på drev. Hvor tung båt og hva slags drev? Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Aaserud Svart 8.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Mai.2013 Den er oppgitt til 6.000 kg med 2 motorer men blir jo litt lettere med 1 maskin da. Det er ett komplett Volvo D6 370 motor/drev oppsett (er ikke sikker på hvem som lager drevene til Volvo) Funka fint! 20 knop/2800 o/min Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 10.Mai.2013 Del på Facebook Svart 10.Mai.2013 Skulle ikke farten ha vært over 25 med den installasjonen da? Hvilken Targa er det? Vi hadde 'båtmøte' i går, og bestemte at vi starter 18. mai morgen! Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.