Bitteliten Startet 8.Mai.2013 Link til dette innlegget Startet 8.Mai.2013 Hvordan er mulighetene for å ligge en helg i elva ved Gamlebyen i Fredrikstad i juni? Sitér dette innlegget Link to post
dskog Svart 8.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2013 Du kan prøve Nøkkeldypet båthavn. Rett sør for Isegran. Det er et hyggelig sted med fasiliteter. Men da må gå et stykke og ta ferga for å komme seg til Gamlebyen. Det er mulig å ligge på østsiden av elva rett ved Gamlebyen, men jeg vet ikke hvem som gir tillatelse til det. Sent from my HTC One S using Tapatalk 2 Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 8.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2013 (redigert) Jeg tenker på havna som er på Gamleby siden det er småbthavn og større havneanlegg her. Jeg tenker på mulighet for å ligge longside på den lange kaia her Redigert 8.Mai.2013 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 8.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2013 Vet ikke i Gamlebyen, men du kan jo ligge på vestsiden. Gratis ferge mellom Gamlebyen og byen og til Isegran, Gressvik. Går vel også mer i helgene fra juni mnd. Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 8.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2013 Isegran bør jo være greit (Kråkerøy båtforenings havn med gjesteplasser, adkomst fra Glommas østre løp). firehundre meter å gå til Smertu-anløpet for byfergen, gratis ferge, går mellom Gressvik i vest og fergestedet i Gamlebyen, med noen mellomstopp, bl.a. Smertu. Følg den blå, stipla linja på googlekartet ditt. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Bitteliten Svart 8.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2013 Jeg har sendt mail til turistforeningen. Ikke aktuelt å ligge på vanlig gjestehavn i sentrum denne gangen Sitér dette innlegget Link to post
SiA Svart 8.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2013 Hva med å spørre havnevesenet i Fredrikstad? Er en stund til juni ;-) Det er vel de som har styring over brygga. Hilsen Sindre Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 8.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2013 God idé - gjort det også. Har gått på brygga der flere ganger - og det er plass nok Sitér dette innlegget Link to post
evenR4u Svart 8.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2013 Hei Bitteliten. Hvis du tenker på steinbrygga sør for krana er det bare de nordligste 15 meter som er dypt nok for deg. Lenger sør er det bare en halv til en meter langs land. Nord for ut/inn plassene i bildet ditt er det kommunal brygge. Der kan du antakelig få låne korttidsplass ved henv til kommunen. Vær obs på at det er urolig og stor trafikk i elva, både av kommers, slepebåter og alt for mange halvplanere som kliner seg tett mot land for å vinne en knop i bakevja. Ut mai og kanskje litt ut juni har vi et gigantisk anleggsarbeid med byggene lenger nord. Normalt har vi alltid en longside plass i låne ut, men nå i juni kan det være at kabalen ikke går helt opp pga byggearbeidene. Fra den store bybroa og sørover forbi Gamlebyen er det, med unntak av den nevnte kommunebrygga, Gamlebyens Båtforening som disponerer strekningen/plassene. Sender deg en IM med navn og nr til havnesjefen, han bruker å strekke seg langt for å hjelpe til. Hils fra Even. Hvis du kan tenke deg å ligge litt lenger nord (500 m nord for Gamlebyferja) vil jeg ikke se bort fra at plassen min står tom i helgene i juni. Så fall kan du låne den. Egen pir, ca 17 meter langsetter, førtøye i strekkavlastere i pæler noen meter fra land og hjelpetau i land for å trekke båten inn. Sitér dette innlegget evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.