Olav Andreas Startet 8.Mai.2013 Link til dette innlegget Startet 8.Mai.2013 Hei!, har sett på en del utenbordsmotorer fra Mercury/Mariner på nettstedet finn.no, og har selvfølgelig vist annonsen til bekjente og de sier at man ikke kan montere styringssett på den motoren da?, hvordan ser man det?, det er 10-15 hk jeg driver og ser på :) Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 8.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2013 Viktig å gi nok informasjon. Mange som vil hjelpe men du må gjøre din bit... det er stor forskjell på de forskjellige generasjonene. Er det 2takt eller 4T, hvilken årsmodell er det du ser på ? Regner med at du mener både gass, gir og styring. Sitér dette innlegget Link to post
Olav Andreas Svart 8.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2013 http://www.finn.no/finn/boat/motor/object?finnkode=41218306 Har allerede styresnekke, ratt og styrekabel :) Sitér dette innlegget Link to post
WGM36 Svart 8.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2013 Hvis du har en stor mutter i enden på styrekabelen, da er det bare å tre stanga i enden gjennom røret på motoren din. Har du ikke mutter i enden på styrekabelen så må du bytte kabel, bare si du skal ha riggstyring så får riktig styrekabel. Har du rør på påhengeren som er gjenget i begge ender har du rigg styring, hvis ikke har du en kule i enden av styrekabelen som du fester i båten, går så videre til en kule som du skrur fast på motoren. Kula på motoren må du ha uansett, da riggstyring går tilbake til motoren etter att du har tredd den gjennom røret på motoren. Hvis du skjønner hva jeg prøver å forklare er jeg imponert. Skål. Mvh Terje Sitér dette innlegget Link to post
jkn Svart 8.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2013 Denne motoren må "bygges om" for å kunne bruke fjerkontroll. Dette settet koster over 1500,- Da fjerner du styrekulten. Ingen problem dersom du er villig til å betale de ekstra kronene. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.