GunR Startet 8.Mai.2013 Link til dette innlegget Startet 8.Mai.2013 Nå har jeg kjøpt flett ny daycruiser! Etter noe frem og tilbake, og litt oppklaring (fra min kone), om hva slags båt vi faktisk var ute etter, ble det en Bella 621DC. Nå er alt bestemt, og håper virkelig båten er på vannet før 17.mai. Det gjenstår bare å bytte til seg en stor nok båtplass, 17- foteren vi har nå ligger i en for liten bås, så håper det går i orden, det også Hadde egentlig bestemt meg for ikke å si noenting før båten lå godt fortøyd, men har nå funnet ut at jeg egentlig er en riktig så utålmodig type Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 9.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2013 Gratulerer med ny båt, håper det rner seg med plassen Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Zitt Svart 9.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2013 Gratulerer så mye! Ja, dette blir antagelig den lengste uken i ditt liv! Husk skrytebilder når du har fått den hjem!!! God båtsommer! Sitér dette innlegget Link to post
GunR Svart 9.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2013 God båtsommer ja! Skal prøve å huske å ta bilder! Er også veldig spent på motorvalget, bestemte meg for å gå for 150 hesteren til Mercury, istedet for 115 hesteren den var annonsert med. Vanskelig å få tankene over på annet, og håper på godt vær neste (lang)helg, da blir innkjøringen unnagjort før 2. pinsedag er over... Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 9.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2013 Sikkert et fornuftig valg med 150hk. Nå er det ikke du som er "sinken" på fjorden iallfall. Sitér dette innlegget Link to post
GunR Svart 9.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2013 Kommer til å kjøre pent, men tenker på kjapp planing, og turtall ved cruising. Men av og til må man jo kjenne på kraften, når anledningen er riktig.. Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 9.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2013 Gratulerer med ny båt! Jeg skal ned til Oslo og hente en skibsplast 655 i morgen og helgen.. Gleder meg.. :) utrolig kjedelig å vente på å få den ja!! Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
GunR Svart 9.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2013 Gratulerer til deg også, glalaks! En god følelse å ha bestemt seg, og alt er klart, selv om det tar på å vente.. Går hardt ut over kaffemaskina og laminatet i dag... Heldigvis skal jeg jobbe i morgen! Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 9.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2013 Har montert gassgrill, og nye utemøbler i kveld så nå er det snart natta.. Hehe.. Tida går fort her;) vurderte bella lenge selv. Tøff båt, går sikkert bra med 150.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
olpi Svart 9.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2013 Ble det den 2005 Skibsplast'n med 115 Suzuki, vinsj .. ? Prisantydning 250'. Sitér dette innlegget Link to post
bella580C Svart 9.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2013 Er det den nye F150 ? Sitér dette innlegget Shetland family four, mercury 135. Uttern C 56, mercury 50. Fibrafort style 215, mercury 150/ Yamaha 200 hpdi / Suzuki 115 Sea Ray 240 Sundanser, mercruiser 5,0 MPI Link to post
GunR Svart 9.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2013 Jepp! Har ikke sett motoren ennå, så det øker bare spenningen.. Har myst rundt på nett da.. Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 9.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2013 Ble det den 2005 Skibsplast'n med 115 Suzuki, vinsj .. ? Prisantydning 250'. Om du spurte meg, så ble det en blå 655 med 140 hk suzuki. Ser meget bra ut, så er spent på å se den i morgen:) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
GunR Svart 9.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2013 Om du spurte meg, så ble det en blå 655 med 140 hk suzuki. Ser meget bra ut, så er spent på å se den i morgen:) Lykke til, håper den står til forventningene! Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 9.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2013 Takk:) regner med det ja! men vet jo aldri med bruktbåt.. kjøpt den berømte katta i sekken før jeg Hvilket utstyr og sånn er det på båten din da? ble den dyr? Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
GunR Svart 9.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2013 (redigert) Bortsett fra at vi har kostet på oss litt mer motor, og Garmin 720s, så er det vel ikke så mye. Ble faktisk frarådet stereo, bedre å ta med batteridrevet høytaler, for stereoen holder visst ikke mer enn 2 år, pga sjøluften. Båten stod med teaklaminat, og dekksluke, det er vel ganske vanlig. Henger skal vi ha da. Og havnekalesje. Dyr? Er vel egentlig ikke det, men det er likevel største kjøpet vi har gjort, utenom huset. http://www.finn.no/finn/boat/new/object?finnkode=40292733 pluss 30k for 30 hester ekstra, pluss ferdigmontert plotter med ekkolodd, registrert henger, primet og bunnsmurt av en ekspert (det er jeg veldig glad for å slippe, for jeg har ikke varm hall, eller dyktighet i å sette vannlinje.. men det har Steinar!). Vi er godt fornøyd med totalprisen, og vi har handlet lokalt, betyr litt det også, syns jeg da. Edit: Er med kart i plotteren, vet ikke om det er standard? Vision, med mulighet for autorouting. Redigert 9.Mai.2013 av GunR (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bella580C Svart 9.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2013 Har den motoren jeg, kjempe fornøyd. Akkurat innkjørt. Støysvak og masse krefter samt forbruk. Sitér dette innlegget Shetland family four, mercury 135. Uttern C 56, mercury 50. Fibrafort style 215, mercury 150/ Yamaha 200 hpdi / Suzuki 115 Sea Ray 240 Sundanser, mercruiser 5,0 MPI Link to post
glalaks Svart 9.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2013 Ok.. Høres bra ut! Var rimelig utgangspris hvertfall! Hvilken henger? Jeg har landet på hss 1800, så kjøper det på henteturen..ellers har båten det meste:) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
GunR Svart 9.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2013 BK P1320T, heter hengeren min. bella580c: det var da en flott båt, har ikke sett den før! Hva er det, egentlig? Veldig godt å høre fra en som har litt erfaring med motoren, har du andre motorerfaringer i samme størrelse? Siden du er fornøyd med forbruket, tenker jeg på. Sitér dette innlegget Link to post
GunR Svart 9.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2013 ...og nå ligger snart Viksunden på finn.no.. litt rart, har bare tenkt på hva jeg ville ha på/i båten, ikke på salg. Skal bli interessant å se om mine prioriteringer faller i smak hos andre.. Sitér dette innlegget Link to post
bella580C Svart 10.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2013 Jeg har hatt en 115 Suzuki, 200 Yamaha på denne båten. Lite forbruk på Suzukien min håper Mercury F150 topper forbruk. Som sagt så vidt innkjørt. Masjfart 24-26 knop. Da hva forbruk på 0,7 nm. Men blir vel ikke helt reelt før innkjørt og motoren 'løsner' Båten er Fibrafort style 215, produsert i Brasil. Sitér dette innlegget Shetland family four, mercury 135. Uttern C 56, mercury 50. Fibrafort style 215, mercury 150/ Yamaha 200 hpdi / Suzuki 115 Sea Ray 240 Sundanser, mercruiser 5,0 MPI Link to post
GunR Svart 10.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2013 Det må da være bra forbrukstall. Fant Fibrafort på nettet. Båten din er litt lenger, tror jeg, men samme vekt. Noe grunnere. Det vil vel si at jeg kan regne med noe høyere marsjforbruk? Hva er makshastigheten da?? Tipper du.. Sitér dette innlegget Link to post
bella580C Svart 10.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2013 Maks føreløpig med 19" aleminium propell er 38 knop på 5150 omdr. Bakken motor nevner at motoren løsner litt etter innkjøring Sitér dette innlegget Shetland family four, mercury 135. Uttern C 56, mercury 50. Fibrafort style 215, mercury 150/ Yamaha 200 hpdi / Suzuki 115 Sea Ray 240 Sundanser, mercruiser 5,0 MPI Link to post
GunR Svart 10.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2013 Er det den propellen som følger med motoren? Sitér dette innlegget Link to post
bella580C Svart 10.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2013 Jupp, men jeg valgte stigning. Blir prøving i sommer, så kommer det stål propell etterhvert. Sitér dette innlegget Shetland family four, mercury 135. Uttern C 56, mercury 50. Fibrafort style 215, mercury 150/ Yamaha 200 hpdi / Suzuki 115 Sea Ray 240 Sundanser, mercruiser 5,0 MPI Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.