Jump to content

Har jammen santen kjøpt ny daycruiser! 1 uke å vente....

GunR

Recommended Posts

Nå har jeg kjøpt flett ny daycruiser! :smiley: Etter noe frem og tilbake, og litt oppklaring (fra min kone), om hva slags båt vi faktisk var ute etter, ble det en Bella 621DC.

Nå er alt bestemt, og håper virkelig båten er på vannet før 17.mai. Det gjenstår bare å bytte til seg en stor nok båtplass, 17- foteren vi har nå ligger i en for liten bås, så håper det går i orden, det også :wink:

Hadde egentlig bestemt meg for ikke å si noenting før båten lå godt fortøyd, men har nå funnet ut at jeg egentlig er en riktig så utålmodig type :lol:

Gratulerer med ny båt, håper det rner seg med plassen

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

God båtsommer ja! Skal prøve å huske å ta bilder! Er også veldig spent på motorvalget, bestemte meg for å gå for 150 hesteren til Mercury, istedet for 115 hesteren den var annonsert med.

Vanskelig å få tankene over på annet, og håper på godt vær neste (lang)helg, da blir innkjøringen unnagjort før 2. pinsedag er over... :lol:

Bortsett fra at vi har kostet på oss litt mer motor, og Garmin 720s, så er det vel ikke så mye. Ble faktisk frarådet stereo, bedre å ta med batteridrevet høytaler, for stereoen holder visst ikke mer enn 2 år, pga sjøluften. Båten stod med teaklaminat, og dekksluke, det er vel ganske vanlig. Henger skal vi ha da. Og havnekalesje.

Dyr? Er vel egentlig ikke det, men det er likevel største kjøpet vi har gjort, utenom huset.

http://www.finn.no/finn/boat/new/object?finnkode=40292733

pluss 30k for 30 hester ekstra, pluss ferdigmontert plotter med ekkolodd, registrert henger, primet og bunnsmurt av en ekspert (det er jeg veldig glad for å slippe, for jeg har ikke varm hall, eller dyktighet i å sette vannlinje.. men det har Steinar!).

Vi er godt fornøyd med totalprisen, og vi har handlet lokalt, betyr litt det også, syns jeg da.

Edit: Er med kart i plotteren, vet ikke om det er standard? Vision, med mulighet for autorouting.

Redigert av GunR (see edit history)

Jeg har hatt en 115 Suzuki, 200 Yamaha på denne båten.

Lite forbruk på Suzukien min håper Mercury F150 topper forbruk. Som sagt så vidt innkjørt. Masjfart 24-26 knop. Da hva forbruk på 0,7 nm.

Men blir vel ikke helt reelt før innkjørt og motoren 'løsner'

Båten er Fibrafort style 215, produsert i Brasil.

Shetland family four, mercury 135.

Uttern C 56, mercury 50.

Fibrafort style 215, mercury 150/ Yamaha 200 hpdi / Suzuki 115

Sea Ray 240 Sundanser, mercruiser 5,0 MPI

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...