grawis Svart 10.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2013 (redigert) Helt i min ånd ;-) Ulempen er at foreløpige løsninger fort blir foreløpige langtidsløsninger, eller foreløpige evighetsløsninger. La tiden gå så blir en så vant til å se det at en ikke ser det lengre :-) Hehe, jeg ser den faren, men skal få bytta så snart jeg får skuta på land, lover :-) Hvis du ikke ønsker omregistrering til ubåt , MÅ du få skiftet kranen så fort som mulig , såfremt den er under vannlinjen. Det var veldig skråsikkert da, ble du ikke overbevist av den fine reparasjonen min?... Husk på at det ikke er trykksatt vann som befinner seg inni der, hadde det sprunget lekk ut av det lille hullet til ventilakselen, skulle jeg mene det ville være mulig å tette igjen med noen runder gaffateip. Redigert 10.Mai.2013 av grawis (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 10.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2013 Den klare plasslangen påfyllingen er vel ikke etter boka, hvis jeg ser rett. Enig, den type slange er ikke egnet for drivstoff Mulig den ikke er etter boka, men disse båtene er utstyrt slik fra verftet. Må være for og spare penger, de slangene koster nesten ikke noe Sitér dette innlegget Link to post
Båttransport D5L Svart 10.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2013 grawis Mener bare at skroggjennomføringer under vannlinjen er ikke noe man gambler med , får man en lekkasje der kan utløp like over vannlinjen fort bli inntak, hvis det ikke er svanehals eller tilbakeslagsventil . Da går "omregistreringa" fort . Sitér dette innlegget Link to post
grawis Svart 10.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2013 grawis Mener bare at skroggjennomføringer under vannlinjen er ikke noe man gambler med , får man en lekkasje der kan utløp like over vannlinjen fort bli inntak, hvis det ikke er svanehals eller tilbakeslagsventil . Da går "omregistreringa" fort . Jada, forstår det, men det er med dette som det meste som har med sjøliv å gjøre, kalkulert risiko: Jeg får ikke båten på land denne uka, hva gjør jeg for å få ned risikoen for at noe skal skje enn så lenge... Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 10.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2013 http://www.jula.no/tetningsmasse-stay-afloat-250g-550262 denne har vært på tilbud hos jula en stund. alternativ til smør. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.