jensemann2 Startet 2.Mars.2005 Link til dette innlegget Startet 2.Mars.2005 Men far har et kjøleelement som han fikk tak i brukt for noen år siden. Det er beregnet for innbygging i en kasse/boks, og har to vifter, en på utsiden og en på innsiden. Det er ekstremt stillegående, og trekker nesten ikke strøm (ca 5 W tror jeg) og holder tempen i en 40-50 liters boks nede på 4 C om sommeren. Noen som kjenner igjen dette elementet og vet hvor det fås kjøpt? Sitér dette innlegget Link to post
Lme Svart 2.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2005 Men far har et kjøleelement som han fikk tak i brukt for noen år siden. Det er beregnet for innbygging i en kasse/boks, og har to vifter, en på utsiden og en på innsiden. Det er ekstremt stillegående, og trekker nesten ikke strøm (ca 5 W tror jeg) og holder tempen i en 40-50 liters boks nede på 4 C om sommeren. Noen som kjenner igjen dette elementet og vet hvor det fås kjøpt? <{POST_SNAPBACK}> Ja dette er også jeg interessert i Hvis dette ikke er noe svinedyr NASA teknologi så tror jeg nok det snakk om et peltierelement a la Supercool og det trekker nok mer 50 enn 5 watt. Så da får du kjøpt dette hos Maritim, Waeco eller lignende. Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 2.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2005 Er det tilsvarende den nederst til venstre på bildet? I så fall er dette produkter fra Supercool. Bl.a. Sleipner motor forhandler Supercool. Har sett denne enheten i katalogen deres, men det er noen år siden. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
jensemann2 Svart 2.Mars.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2005 Nei, den han har er sylindrisk, og blå på kjøledelen, rød på varmedelen. Laget i eloksert aluminium med gitter på hver side over viftene. Jeg skal prøve å ta et bilde av den en dag. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.