Jump to content

Askeladden 705 Voyager. Daycruiser eller cabincruiser?

Madserazzi

Recommended Posts

Hei

Skal selge båten, og det dukket plutselig opp et kanskje litt dumt spørsmål.

På Finn.no må man velge kategori daycruiser eller cabincruiser, og jeg ble plutselig i tvil.

Er dette en stor daycruiser, eller en liten cabincruiser?

23 fot med innenbordsmotor, 4 sengeplasser i cabin og eget toalettrom i cabin. Sitteplass ute til 8 stk.

Jeg vil vel egentlig kategorisere den som en cabincruiser, men man vil jo at flest mulig som er ute etter en slik båt skal finne annonsen, så da lurer jeg på hva andre vil kategorisere denne båten som?

Ser av annonsen da jeg kjøpte den at den lå under kategori daycruiser, men jeg søkte spesifikt etter slik båt, så da spiller det jo ingen rolle hva slags kategori den ligger i.

Noen som har en formening om dette?

køy og dass uten ståhøyde i kabinen kvalifiserer til den gode gamle weekendkategorien. Men noe sånt har vel ikkje finn så da må det bli valgfritt da. For øvrig spiller det ingen rolle, det er ingen andre heller som vet hva de har og alt er allerede hulter til bulter.

Akkurat nå ligger det 13 slike på finn med fordeling 5/8 mellom day og cabin...

Redigert av Plutonium (see edit history)

køy og dass uten ståhøyde i kabinen kvalifiserer til den gode gamle weekendkategorien. Men noe sånt har vel ikkje finn så da må det bli valgfritt da. For øvrig spiller det ingen rolle, det er ingen andre heller som vet hva de har og alt er allerede hulter til bulter.

Akkurat nå ligger det 13 slike på finn med fordeling 5/8 mellom day og cabin...

Takk for svar.

Det var den samme fordelingen jeg registrerte, hulter til bulter.

Trykker du først cabin, og så søker på Askeladden, kommer ikke de som ligger som DC opp. Kanskje man burde hatt 2 annonser?

Antar jeg kommer til å legge den ut som daycruiser.

Så en kalesjebåt på 40 fot er en daycruiser da? (iPad)

:-) Gjerne DET...

Men som -morten- sier, en definisjonssak.

Det er i alle fall en åpen båt, i motsetning til en lukket båt (lukket styreplass.)

En evig diskusjon mellom egne familiemedlemmer også:

Jeg har en lukket cabinbåt på 20´mens sønn har en åpen kallesjebåt på 38´, alså en daycruiser :-)

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

må si meg enig her

køy og dass uten ståhøyde i kabinen kvalifiserer til den gode gamle weekendkategorien. Men noe sånt har vel ikkje finn så da må det bli valgfritt da.

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...