Madserazzi Startet 10.Mai.2013 Del på Facebook Startet 10.Mai.2013 Hei Skal selge båten, og det dukket plutselig opp et kanskje litt dumt spørsmål. På Finn.no må man velge kategori daycruiser eller cabincruiser, og jeg ble plutselig i tvil. Er dette en stor daycruiser, eller en liten cabincruiser? 23 fot med innenbordsmotor, 4 sengeplasser i cabin og eget toalettrom i cabin. Sitteplass ute til 8 stk. Jeg vil vel egentlig kategorisere den som en cabincruiser, men man vil jo at flest mulig som er ute etter en slik båt skal finne annonsen, så da lurer jeg på hva andre vil kategorisere denne båten som? Ser av annonsen da jeg kjøpte den at den lå under kategori daycruiser, men jeg søkte spesifikt etter slik båt, så da spiller det jo ingen rolle hva slags kategori den ligger i. Noen som har en formening om dette? Sitér dette innlegget Link to post
skhauge Svart 10.Mai.2013 Del på Facebook Svart 10.Mai.2013 Eg ville sagt det er en daycruiser. Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 10.Mai.2013 Del på Facebook Svart 10.Mai.2013 (redigert) køy og dass uten ståhøyde i kabinen kvalifiserer til den gode gamle weekendkategorien. Men noe sånt har vel ikkje finn så da må det bli valgfritt da. For øvrig spiller det ingen rolle, det er ingen andre heller som vet hva de har og alt er allerede hulter til bulter. Akkurat nå ligger det 13 slike på finn med fordeling 5/8 mellom day og cabin... Redigert 10.Mai.2013 av Plutonium (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Madserazzi Svart 10.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Mai.2013 køy og dass uten ståhøyde i kabinen kvalifiserer til den gode gamle weekendkategorien. Men noe sånt har vel ikkje finn så da må det bli valgfritt da. For øvrig spiller det ingen rolle, det er ingen andre heller som vet hva de har og alt er allerede hulter til bulter. Akkurat nå ligger det 13 slike på finn med fordeling 5/8 mellom day og cabin... Takk for svar. Det var den samme fordelingen jeg registrerte, hulter til bulter. Trykker du først cabin, og så søker på Askeladden, kommer ikke de som ligger som DC opp. Kanskje man burde hatt 2 annonser? Antar jeg kommer til å legge den ut som daycruiser. Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 10.Mai.2013 Del på Facebook Svart 10.Mai.2013 Søker endel på Finn... Hvis båten har hardtopp, er det en cabincruiser. Din har kalesje over styreplass, alså en daycruise Mener nå jeg :-) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
-morten- Svart 10.Mai.2013 Del på Facebook Svart 10.Mai.2013 Ingen av delene... Det er en weekender etter mitt syn.. For lite bekvemmeligheter for cabincruiser. Mer enn nokk for daycruiser.. Men det er jo spørsmålet hvor man legger grensene Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
overoe Svart 10.Mai.2013 Del på Facebook Svart 10.Mai.2013 Søker endel på Finn... Hvis båten har hardtopp, er det en cabincruiser. Din har kalesje over styreplass, alså en daycruise Mener nå jeg :-) Så en kalesjebåt på 40 fot er en daycruiser da? Sent from my iPad using Tapatalk HD Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 10.Mai.2013 Del på Facebook Svart 10.Mai.2013 http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=41385391 Alt er en definisjonssak... Man har båt etter behov og lommebok... En 60 foter kan nok også brukes til en overnatting eller to :-) Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Marwin Svart 13.Mai.2013 Del på Facebook Svart 13.Mai.2013 Så en kalesjebåt på 40 fot er en daycruiser da? (iPad) :-) Gjerne DET... Men som -morten- sier, en definisjonssak. Det er i alle fall en åpen båt, i motsetning til en lukket båt (lukket styreplass.) En evig diskusjon mellom egne familiemedlemmer også: Jeg har en lukket cabinbåt på 20´mens sønn har en åpen kallesjebåt på 38´, alså en daycruiser :-) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
KARILLA Svart 14.Mai.2013 Del på Facebook Svart 14.Mai.2013 http://no.wikipedia.org/wiki/Cabincruiser http://no.wikipedia.org/wiki/Daycruiser Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
Madserazzi Svart 14.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Mai.2013 Da blir det daycruiser. Spørs om ikke finn.no skulle hatt en egen kategori for weekendcruiser. Er ganske mange båter som faller mellom disse to kategoriene. Neste utfordring nå blir å få solgt den. Kan jo bli interessant slik markedet er nå. Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 14.Mai.2013 Del på Facebook Svart 14.Mai.2013 Ikke ALT på wiki er helt sant da Det JEG savner på Finn.no er nettopp grensen mellom / valget mellom båt med calesje og båt med hardtopp over styreplass.... Nord for Stadt er ofte sistnevnte å foretrekke Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
ivar Svart 15.Mai.2013 Del på Facebook Svart 15.Mai.2013 må si meg enig her køy og dass uten ståhøyde i kabinen kvalifiserer til den gode gamle weekendkategorien. Men noe sånt har vel ikkje finn så da må det bli valgfritt da. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.