KARILLA Startet 10.Mai.2013 Link til dette innlegget Startet 10.Mai.2013 http://www.ba.no/nyheter/article6650485.ece Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
SeaSC Svart 10.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2013 Det bli spennende å se dommen som gis her inne. Ikke gøy med slike opplevelser. -G- Sitér dette innlegget Link to post
Dreamer Svart 10.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2013 Lignende episode i august. MED SAMME BÅTFØRER! Da må vel beslaglegging av båten vurderes? Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 10.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2013 Dette er uakseptabel oppførsel og holdninger.. Hvis man ser på straf i forhold til trafikkforseelser så bør det der være minst like strengt, stod ikke eksakt hva skadene på de andre båtene var, men det var jo annslått betydelige summer. Det er ganske umodent å reagere med nedskalling ved tilsnakk Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
quantumduck Svart 10.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2013 (redigert) Ikke gøy med slike opplevelser. Spesielt ikke når man blir skalla ned ... da er det vel egentlig best å søke dekning og be til forsikringsguden ... pest eller kolera med andre ord. En ting er at det er farlig å begi seg i kast med en båt ingen har kontroll på i utgangspunktet, men når "mannskapet" skal sloss i tillegg ... Hvorfor er det så vanskelig å få dekket skader tilsvarende 40.000 etter en sånn episode? Man kan vel ikke regne med erstatning fra en slik ape, men hva med eget forsikringsselskap? Redigert 10.Mai.2013 av quantumduck (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Folk I Båt Svart 10.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2013 Konseptet med forsikring var nå ihvertfall at de dekket skaden og claimet hurragutten. Sitér dette innlegget Link to post
skhauge Svart 10.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2013 Oppladbar drill, hullsag og sikt på kjølen under vannlinjen. Slikt pakk har man ikkje bruk for. Og desverre kan de nok ikkje stå til ansvar for sine handlinger. Kan stilles, men ikkje stå for det. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 10.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2013 Zacken er ikkje plassen man legger båten når man er på familietur med små barn, så man slipper tenke på de små medan man finner fram båtshaken.... Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
M/S AIOLOS Svart 11.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2013 Det er tydelig at denne typen får holde på akkurat som han vil, ingenting skjer hvis man ikke gjør noe selv Sitér dette innlegget Link to post
Dalton Svart 11.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2013 Skal bli artig å se hva som skrives her, for så å sammenligne med diskusjonen om hvorvidt politiet bør være på sjøen i det hele tatt... Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
Zapata Svart 11.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2013 Handling i en slik situasjon bør være som ved promillekjøring eller mistanke om sådan på veien. Kontakte politi, og om nødvendig, gripe inn selv. Når situasjonen eskalerer til voldsutøvelse er det aktuelt med anvendelse av Straffeprosesslovens § 171 (borgerarrest) og Straffelovens § 48 (nødvergerett). Dette er lovlig selvtekt. Sitér dette innlegget Link to post
Golden Gate 37 Svart 11.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2013 Hva ville du gjort dersom mannen var edru? Hvorfor skulle det være noen forskjell? Jeg har sett denslags kjøring av edru folk også, men de fleste vil vel ta ansvar for sine handlinger? Så har du noen unntak, de som stikker av fra ulykker de er involvert i, det være seg om de kjører på noen - ser seg rundt om det var vitner - og stikker om ingen så det... Eller kjører på en parkert bil, og stikker - sleipeste varianten later som de skriver en lapp som de legger under viskeren :-) Denne karen ble jo heldigvis tatt, og blir velt tiltalt for skadeverk på båtene - med erstatningsansvar, legemsbeskadigelse med mulighet for økonomisk oppreisning idømt, Fyllekjøring med båt som fører til kraftig bot. Lovverket vårt er kanskje ikke optimalt, men om han dømmes for disse forholdene vil det jo definitivt ha en effekt på mannens økonomi og ferie :-) Jeg skulle nok kunne være enig med de som påstår at lovverket burde gi mulighet til å holde slike borte fra trafikken både på land og til sjøs, men det er nok ikke mulig dessverre :-( Å snakke om "Borgerarrest" og "Nødvergerett" vil jeg på det sterkeste anbefale å ikke gjøre, spesielt dersom vedkommende er rabiat nok til å angripe som her! Du aner ikke om et slikt menneske, som åpenbart er forstyrret, er bevæpnet - og villig til å bruke våpenet! Sitér dette innlegget Før skjønte jeg ingenting - nå skjønner jeg ikke det heller Link to post
Zitt Svart 11.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2013 Såvidt jeg kan se er den aktuelle båten en Wiking 26fot. Jeg synes det er på sin plass å opplyse om at jeg var hjemme i går......edru!!! Sitér dette innlegget Link to post
GunR Svart 11.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2013 Med en "superrask" politibåt, som skal dekke omtrent hele Hordaland, og har skrytt på seg at de kan dekke enda større område, så kan man holde på nesten som man vil, for det vil ta evigheter før en blir funnet, om båtfører i det hele tatt er kjent i området politibåten blir tilkalt til. En mindre lokal båt vil ha større sjanse til å få tak i sånne folk. Glad jeg ikke har vert i sånn situasjon, for det er ikke bare bare å gripe inn, eller å ringe politiet. Har ringt 02800 flere ganger, om biler som oppfører seg som om føreren er full. Bare en gang har politiet kommt, og da var bilen krasjet da jeg ringte, og dama inni ga likevel full gass. Føler nå at de ikke gidder bry seg med meg mere.. Sitér dette innlegget Link to post
Zapata Svart 11.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2013 Hva ville du gjort dersom mannen var edru? Hvorfor skulle det være noen forskjell? Jeg har sett denslags kjøring av edru folk også, men de fleste vil vel ta ansvar for sine handlinger? Så har du noen unntak, de som stikker av fra ulykker de er involvert i, det være seg om de kjører på noen - ser seg rundt om det var vitner - og stikker om ingen så det... Eller kjører på en parkert bil, og stikker - sleipeste varianten later som de skriver en lapp som de legger under viskeren :-) Denne karen ble jo heldigvis tatt, og blir velt tiltalt for skadeverk på båtene - med erstatningsansvar, legemsbeskadigelse med mulighet for økonomisk oppreisning idømt, Fyllekjøring med båt som fører til kraftig bot. Lovverket vårt er kanskje ikke optimalt, men om han dømmes for disse forholdene vil det jo definitivt ha en effekt på mannens økonomi og ferie :-) Jeg skulle nok kunne være enig med de som påstår at lovverket burde gi mulighet til å holde slike borte fra trafikken både på land og til sjøs, men det er nok ikke mulig dessverre :-( Å snakke om "Borgerarrest" og "Nødvergerett" vil jeg på det sterkeste anbefale å ikke gjøre, spesielt dersom vedkommende er rabiat nok til å angripe som her! Du aner ikke om et slikt menneske, som åpenbart er forstyrret, er bevæpnet - og villig til å bruke våpenet! Det er med hensikt at jeg skriver "ved mistanke om". Uten at jeg kan vise til konkret forskning på området, vil jeg anta at flesteparten av oss vil tenke promille ved iakttakelse av den slags ferdsel på sjøen. Ergo er det et soleklart grunnlag for å ringe 112, evt 02800. Og nei, alle kan ikke gripe inn i slike situasjoner, men noen kan. Jeg skisserer i svært grove trekk de juridiske rammene rundt en sivil inngripen i det offentlige rom. Intet mer, intet mindre. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.