Jump to content

Edit History

M/S Malene

M/S Malene

Hadde samme båt , 2007 modell med samme motor i ca 5 år. Tåler godt dårlig vær, men som andre har nevnt, ikke i planefart, da blir det banking.

Rundet både Lista, Jæren, Stadt, Hustadvika og Folla i rotete vær, uten å føle meg utrygg på noen måte.

Må kjøres  med forsiktighet under været om det er noe sjø, tror det går an å få seg et dykk da, men det er jo ikke uvanlig.

Kom inn mye vann mellom kalesjen og overbygg i ruskevær som Gullfisk skriver. Lufteventiler og takluke kom det aldri noe fra, hvertfall på den jeg hadde. Hører til i Tromsø nå.

Hadde lite tekniske problemer. Skillereleet gikk, og jeg oppdaget da at føleledningen fra laderegulator og ladingen gikk på hver sin batteribank.

Kokte i filler startbanken. På 2007 modellen er forresten batteriene plassert så det er komplett umulig å sjekke vann eller fylle vann.

Slureventilen fungerte ikke optimalt, den var var for variasjon i spenningen. Byttet simmering på aksel og betjening til autopilot.

Veldig godt fornøyd med båten :)

M/S Malene

M/S Malene

Hadde samme båt , 2007 modell med samme motor i ca 5 år. Tåler godt dårlig vær, men som andre har nevnt, ikke i planefart, da blir det banking.

Rundet både Lista, Jæren, Stadt, Hustadvika og Folla i rotete vær, uten å føle meg utrygg på noen måte.

Må kjøres  med forsiktighet under været om det er noe sjø, tror det går an å få seg et dykk da, men det er jo ikke uvanlig.

Hadde lite problemer. Skillereleet gikk, og jeg oppdaget da at føleledningen fra laderegulator og ladingen gikk på hver sin batteribank.

Kokte i filler startbanken. På 2007 modellen er forresten batteriene plassert så det er komplett umulig å sjekke vann eller fylle vann.

Slureventilen fungerte ikke optimalt, den var var for variasjon i spenningen. Byttet simmering på aksel og betjening til autopilot.

Veldig godt fornøyd med båten :)

• Create New...