Lars H. Startet 11.Mai.2013 Link til dette innlegget Startet 11.Mai.2013 Hei.Tidligere i vår da båten lå på lånt ubeskyttet plass i hjemmehavnen kom det en natt noen ekstremt kraftige vindkast som slet løs et halgatt akter. Nå må jeg støpe opp litt med epoxy for å reparere skaden før jeg setter på nytt halgatt. Men jeg finner ikke noe som er likt det på andre siden. Er det noen som har sett slik type i noen katalog eller butikk? De jeg finner er kun blanke. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
dobbaen Svart 11.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2013 http://www.mamut.net/controls/shop/shops/12/2/productdet.asp?gid=74&subgid=154&wwwalias=veval&pid=269. Kanskje denne passer. Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 11.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2013 Hei, Om du finner maken som er lik og blank så kan den pusses ned og bruneloxeres. Tror det finnes et firma på Bekkajordet i Horten som kan gjøre dette. Men kanskje litt dyrt... Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 12.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2013 Det du henviser til dobbaen ser ut til å være en løsning, men jeg får ikke opp hjemmesiden vap.no til firmaet VEV-AL PLAST AS.Jeg fikk den opp i går, men ikke nå lenger. Jeg finner de på Gule sider, så dersom ikke hjemmesiden dukker opp igjen, er det jo noe som heter telefon. Og til JRK: Får jeg ikke tak i slikt svart halegat, er jeg ikke "så fin på det" at jeg ikke kan bruke noe i blankt metall. Jeg kan jo også bytte på styrbord side dersom slikt kun selges i par (som jeg tror er regelen). Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
NilsPils Svart 12.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2013 (redigert) Hvorfor ikke oppgradere til begge i polert syrefast? Redigert 12.Mai.2013 av NilsPils (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Lars H. Svart 12.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2013 Det er fordi jeg har to svarte fremme og da hadde det jo vært greit å kun erstatte det manglende svarte akterut. Og at noe blankt syrefast egentlig skulle bli en oppgradering, ser jeg ikke. Jeg foretrekker å ha min Saga27 i mest mulig original stand. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 12.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2013 Jeg glemte visst å sjekke en av de store båtutstyrsjappene, SeaSea, og de hadde rett type halgatt. Så nå er halgatt bestilt. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
TMe Svart 12.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2013 (redigert) Ser ut til at Saga Boat har gjort dårlig jobb med montering av halegattet. Innfesting med karosseriskruer ned i laminatet er for dårlig. Skal ikke rare rykket til før halegattet slites løst med en slik løsning. Her bør det være gjennomgående bolter med store skiver på undersiden, eller bedre en felles plate for begge boltene. Lignende dårlig løsning fant jeg på min Viksund Columbi. Der var pullerten på fordekket festet med 2x solide bolter fra undersiden. Riktignok var der noen skiver under, men boltene gikk max. 2 til 3 gjenger opp i pullerten som attpåtil var av aluminium. Et skikkelig rykk og pullerten hadde blitt slitt løs. Redigert 12.Mai.2013 av TMe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.