VetLiteOmBåt Startet 11.Mai.2013 Link til dette innlegget Startet 11.Mai.2013 Hei! Titter etter båthenger til 25 fots dynamic men i mange annonser står det at henger er til maks 24fot.. Noen erfaring og mening om dette? Er mye lettere og finne henger opp til 24fot vertfall og til en overkommelig sum penger :) Sitér dette innlegget Link to post
Lundeshipping Svart 11.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2013 (redigert) Prøv http://www.tikitilhenger.no/bt-3500-bp Denne går til 26 fot og 2680 kg nyttelast. Kjøpte nettopp modellen mindre, da de hadde kampanjetilbud hos en forhandler i nærheten. Mulig alle forhandlere kjører samme kampanjen. Er meget fornøyd med den vi kjøpte så langt, virker solid, og har en fornuftig ny-pris Edit: Regner med du har med i beregningen at trekkbilen skal være dimensjonert deretter og...? ;) Redigert 11.Mai.2013 av Lundeshipping (see edit history) Sitér dette innlegget Kan det fikses? Klart det kan :) Det er forskjell på båtfolk, og folk i båt... Link to post
valvolainen Svart 11.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2013 (redigert) Har selv sett meg ut både brenderup og svela: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=36418733&searchQuery=svela%20b35xhttp://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/resultat?keyword=8226TB&SEGMENT=0&ITEM_CONDITION=0&sort=5&periode= Svelaen fåes i XL og større tror jeg, akkomoderer opp til 29 fot hvis jeg husker riktig. Disse to hengerene er de med mest nyttelast på tot. vekt 3500kg. Redigert 11.Mai.2013 av valvolainen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
VetLiteOmBåt Svart 11.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2013 Takk for svar, ny henger hadde jeg ikke tenkt og kjøpe.. Men lurer mer om jeg kan bruke en 24fots henger på dynamic 7600? Jeg følger med på torget på finn.no.. Ser noen skriver dem har super ruller...? Høres jo supert ut da :) Sitér dette innlegget Link to post
valvolainen Svart 11.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2013 Tror nok lengda kan funke. Det du må passe på er å få tyngdepunpktet på båten midt mellom akslene. Du kan altids legge litt vekt foran for å få tyngdepunktet riktig. Vekten er derimot nøye å passe på. Scand dyniamic er en ganske tung båt? Sitér dette innlegget Link to post
VetLiteOmBåt Svart 11.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2013 Ja er det jeg har tenkt litt på.. Den veier vel rundt 1700+ Sitér dette innlegget Link to post
valvolainen Svart 11.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2013 Da blir vel alle 2tonns hengere for små, må vel opp i 2500kg da? Veldig lite å finne brukt forøvrig. Jeg fant min brukte 2tonns etter to mnd med leting. De blir solgt så j#¤& fort. Sitér dette innlegget Link to post
Lundeshipping Svart 11.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2013 (redigert) Det blir kjapt noen kilo ekstra med alt som har fast plass om bord... Med en sånn båt så er det bare å gå for største typen skulle jeg mene... å ligge på marginene kan fort bli slitsomt. Men de er det vel ganske få av på bruktmarkedet igjen Og oppgitt vekt på båtene er vel som regel tørrvekt i ny tilstand...? Redigert 11.Mai.2013 av Lundeshipping (see edit history) Sitér dette innlegget Kan det fikses? Klart det kan :) Det er forskjell på båtfolk, og folk i båt... Link to post
valvolainen Svart 12.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2013 Det er riktig, av og til også uten motor. Nå er det da ikke så mye arbeid å tømme både ferskvann og septik, planlegge tom tank. Og før du tar den opp, tømmer du båten for rusk og rask. Det er den beste måten å ha en ryddig og ren båt på til neste år! Har hatt en søk på de to tilhengerene jeg linket til i tre måneder, og ikke en eneste brukt har dukket opp. De som omsettes brukt omsettes nok helst sammen med båt. Lykke til med søket, og si fra hvordan det gikk! Sitér dette innlegget Link to post
Fjellmatros Svart 12.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2013 Brukt båthenger hadde jeg ikke turt å kjøpe, har sett alt for mange som dykker hele hengeren ned i sjøen. Hjullager og bremser tåler ikke dette og havari etter veien er i høyeste grad mulig etter slik behandling. Kjøp også en tilhenger som er hakket større en det du trenger. Kjøreegenskapene blir bedre, og det er ikke sikkert at hengeren tåler helt opp til maxvekta. Har selv opplevd at tilhengeren ble deformert når jeg lasta rett oppunder maxvekt. Helt ny henger av et meget kjent fabrikat, men fabrikken ordnet bra opp Sitér dette innlegget Link to post
valvolainen Svart 12.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2013 Hjullager / bremser / vaiere var alt samme ødelagt på min grunnet sjødykk. Samlet sum for alle deler ble 3200,-. Gjort på en helg å fikse, så har du NY henger. Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 12.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2013 Jeg kjøpte ny hss henger nå. i helga. Brukte hengere er ofte dyre og man vet ikke hvor ødelagt de er.. Hss sin ew serie er ekstra brede for å være lovlige i forhold til båtens bredde.. Fornøyd med min 1800 ew etter 50 mil i går:) http://tilhenger.hssmysen.no/index.php?option=com_content&view=article&id=17&Itemid=173 Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
VetLiteOmBåt Svart 12.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2013 Takker for svar.. Virker sikkert gnien men skal bare ned i vannet og opp så brukt blir det uansett.. Vurderer og lage en selv om ikke jeg finner noe til under 20 lakser. Sitér dette innlegget Link to post
Lundeshipping Svart 13.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2013 Jeg har bare noen hundre meter til sjøen, så tenkte å kjøpe brukt, men var lite å finne brukt. Og de jeg fant låg på noen tusenlapper under enn flett ny! Så da ble det ny Nå må jeg dessverre uti sjøen med hele stasen for å få båten på og av på en sikker måte Skal ta av en trommel eller tre og sjekke når jeg har sjøsatt igjen og sjekke tilstanden Sitér dette innlegget Kan det fikses? Klart det kan :) Det er forskjell på båtfolk, og folk i båt... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.