Jump to content

Hvor lang tid tar det å åpne et Bravo III drev?


goggen

Recommended Posts

Jeg hadde mistanke om at ikke alt var som det skulle med et Bravo III drev jeg har. Fikk derfor et Mercruiser verksted til å sjekke drevet for å få bekreftet tilstanden. Tilbakemeldingen var at drevet var kaputt både "oppe og nede"- mao kondemnabelt.

 

Er det noen som vet noe om hvilken jobb som må gjøres for å kunne gi en slik diagnose? Hvor mange timers jobb er akseptabelt? (Drevet hadde 15 cm dødgang på propellerakslene...)

 

Som dere skjønner er jeg nok av den oppfatning at verkstedet har brukt vel mange timer, jeg skal heller avsløre hvor mange når jeg har fått noen kvalifiserte svar.....

 

Så får vi se om det er jeg eller verkstedet som er på trynet! :crazy:

Link to post

Jeg hadde mistanke om at ikke alt var som det skulle med et Bravo III drev jeg har. Fikk derfor et Mercruiser verksted til å sjekke drevet for å få bekreftet tilstanden. Tilbakemeldingen var at drevet var kaputt både "oppe og nede"- mao kondemnabelt.

 

Er det noen som vet noe om hvilken jobb som må gjøres for å kunne gi en slik diagnose? Hvor mange timers jobb er akseptabelt? (Drevet hadde 15 cm dødgang på propellerakslene...)

 

Som dere skjønner er jeg nok av den oppfatning at verkstedet har brukt vel mange timer, jeg skal heller avsløre hvor mange når jeg har fått noen kvalifiserte svar.....

 

Så får vi se om det er jeg eller verkstedet som er på trynet!  :crazy:

<{POST_SNAPBACK}>

Har ikke noe godt svar, men et tips..:

 

Ring et annet Mercruiser-verksted og spør hvor mye de skal ha for å åpne å sjekke drevet ditt. Ikke nevn at det er gjort allerede.. . Spør også hvor lang tid det tar/timer.

 

Tror det er det enkleste.

 

Synsing:

Tror vel ikke det kan ta så lang tid, kanskje et par timer maks?

15 cm slakk???? Mener du 15 mm?

 

------

 

Ellers sikler jeg litt etter båten din.... . Har imdilertid fått info om at den fungerer best med twin installasjon med dieselmotor. Står en 310, mye lik din til salgs på FINN. Blir for dyr for meg desverre.

Håper du finner ut av drevproblemet og at det ikke blir for kostbart.

:cheers:

Redigert av OLPI (see edit history)
Link to post

Takk OLPI

Drevproblemene er heldigvis løst uten at det kostet meg noe særlig..... Har byttet til Bravo 2X og håper det vil fungere bedre.

Det var imidlertid denne diagnosen som skaffet meg litt ekstrakostnader.. Sikkert lurt å sjekke med andre. (Det burde jeg nok ha gjort først.....)

 

Lykke til med din egen båtjakt!

Link to post

Takk OLPI

Drevproblemene er heldigvis løst uten at det kostet meg noe særlig..... Har byttet til Bravo 2X og håper det vil fungere bedre.

Det var imidlertid denne diagnosen som skaffet meg litt ekstrakostnader.. Sikkert lurt å sjekke med andre. (Det burde jeg nok ha gjort først.....)

 

Lykke til med din egen båtjakt!

<{POST_SNAPBACK}>

Takk for det!

 

Har ikke sett noen "norsk" SR290 lik din til salgs iår, men det kan jo dukke opp noe.

 

Å kjøpe importbåt fra USA å måtte gjøre diverse endringer/ombygginger blir ikke særlig rimligere. Man får dessuten ikke prøvekjørt med rett motor før man har kjøpt den. Ikke aktuelt for meg.

 

Får håpe du kan få fikset bravo3 drevet til en ok pris da. Du får vel en del betalt for det sikkert.

 

Kjenner ikke så godt til forhandlere av Mercruiser i Oslo-området. Her i Fredrikstad er bl.a. Marin Elektro forhandler. Du kan jo ringe å høre med dem, tlf 69 32 67 97

Link to post

Det tar ca 7-8 timer og plukke ned og sette sammen et bravo 3 hvis du kan jobben og har verktøyet du trenger  :flag:

<{POST_SNAPBACK}>

BINGO - det var det de mente å ha brukt også, men da bare på å plukke det fra hverandre.... Slik jeg forstår deg høres 7 timer altså mye ut på bare å plukke det ned??

Sette sammen et ødelagt drev kan vel ikke ha mye for seg?

 

Puh - det får bli båt med fast aksel neste gang... :headbang:

Link to post

BINGO - det var det de mente å ha brukt også, men da bare på å plukke det fra hverandre.... Slik jeg forstår deg høres 7 timer altså mye ut på bare å plukke det ned??

Sette sammen et ødelagt drev kan vel ikke ha mye for seg?

 

Puh - det får bli båt med fast aksel neste gang... :headbang:

<{POST_SNAPBACK}>

Ikke mange nyere Sea Ray å velge i da. I størrelsen opp til 33 fot. Har noen eldre SR300, og større båter da. En del med V-gear også.

Av norske er Skilsø 33 sport et alternativ kanskje?

 

Ja, ja håper at Bravo 2 drevet fungerer bra og at du slipper store utgifter der i hvertfall.

 

:flag:

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...