Tallisman Startet 12.Mai.2013 Del på Facebook Startet 12.Mai.2013 Så en prisliste på Havneavgift i en by på vestlandet idag. Pris er kr 200 og kr 250 for båter over 35 fot. Leste også nettop att havnedirektøren i denne byen har bortimot en Million i lønn . Jeg kom til og tenke tanken att det skal mange småbåter som betaler havneavgift til bare for og betale Havnedirektørens lønn Sitér dette innlegget Link to post
grawis Svart 12.Mai.2013 Del på Facebook Svart 12.Mai.2013 Det er rådyrt, ingen tvil om det. Skal bli flink med anker... Sitér dette innlegget Link to post
Stjerneglimt Svart 12.Mai.2013 Del på Facebook Svart 12.Mai.2013 Lå 3 døgn på Koster denne langhelgen og betalte 900 sek. Båten er 42 fot. Med tilgang til et så flott sted er det ingen upris. Betaler havneavgift med glede og bryr meg overhodet ikke om hvilken lønn andre måtte ha. Sitér dette innlegget Årets tur gikk til Danmark. Les blogg her, bla tilbake til 29. mai: http://stjerneglimt.tumblr.com/ Link to post
egilwh Svart 12.Mai.2013 Del på Facebook Svart 12.Mai.2013 Du skriver ikke hvilken by på vestlandet, men det kan vel hende at havnedirektøren har litt mer ansvar enn gjestehavna, og at det sikkert er andre inntekter som betaler lønna.... Jeg vil si at for min egen del, så betyr ikke lønna til havnedirektøren stort. Dersom gjestehavna har skikkelige fasiliteter som er velholdte og tilstrekkelige, så er det verdt noen kroner. Jeg reagerer på dårlige, overprisede fasiliteter slik som i Stavern (Larvik Kommune), spesielt når det hele er satt bort til noen private som ikke bryr seg om renhold og vedlikehold. Sitér dette innlegget -----------------------------------------------------------------------------------Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no----------------------------------------------------------------------------------- Link to post
fluefiskeren Svart 13.Mai.2013 Del på Facebook Svart 13.Mai.2013 Nå ligger vel prisen på havneavgiften på ca rundt 200 kroner +/- strøm, og det synes igrunnen jeg er helt greit. Det koster å drifte også, og mesteparten av det arbeidet som blir gjort i båtforeningene går på dugnad, den millionlønnen der refereres til her, kommer neppe av lønn fra havna alene. Det vi imidlertid bør reagere på, er når avgiften ikke står i stil med hva vi får igjen, men det er heldigvis sjelden, og blir kjapt sredt av jungeltelegrafen. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 13.Mai.2013 Del på Facebook Svart 13.Mai.2013 Eg håper ikkje at mange trur at havnesjefen sitt ansvarsområde er å påse at lokalavisa og rundstykker leveres lystbåter i fellesferien Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Ask Svart 13.Mai.2013 Del på Facebook Svart 13.Mai.2013 Hei Eg blir ikkje overraska om denne byen er Bergen. Gjestekaien i Bergen blei stort sett bygd som naudsarbeid på 30-talet. Kaien er nok nedbetalt maaaange gonger etter det. Ask Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 13.Mai.2013 Del på Facebook Svart 13.Mai.2013 Det kan ikke være bergen. For billig.. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Artekno Svart 13.Mai.2013 Del på Facebook Svart 13.Mai.2013 Jøss, så billig havneavgift da. Heldig dere! Jøss, så billig havneavgift da. Heldig dere! Sitér dette innlegget Maja - LI6522 - MMSI: 258 137 150 Link to post
Catlina Svart 13.Mai.2013 Del på Facebook Svart 13.Mai.2013 Ligger i Trogir i Kroatia med en Lagoon 400 katamaran i skrivende stund - 96 Euro i døgnet i havneavgift !! Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 13.Mai.2013 Del på Facebook Svart 13.Mai.2013 I trogir har de jo fasiliteter. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Enzo Svart 13.Mai.2013 Del på Facebook Svart 13.Mai.2013 96euro er mye til å være middelhavet men så er det jo en katamaran så det koster vel endel. Vi har ligget i havn i endel land og vår oppfatning er at Norge slett ikke er mer kostbart enn ute i resten av europa. Hva man får for pengene derimot er det gjerne endel forskjell på. I andre land får man gjerne hjelp til å ta tampen, hyggelige fasiliteter og slipper å ligge utenpå andre. Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 14.Mai.2013 Del på Facebook Svart 14.Mai.2013 Hei I helga var eg i ein lita vik (værhardt) som heiter Kvernhella. Det er i Solund. Venner hadde leigd ei hytta der. 300 kr per døgn inkl. straum og at eigaren kasta tau slik at det hamna i propellen vår. Me drog! Ask Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.