geiger Startet 12.Mai.2013 Del på Facebook Startet 12.Mai.2013 Hei. Vuderer å bytte min yamaha 2 takt og kjøpe ny honda 5 hk 4 takt. Vil det være særlig forskjell i ytelse på de to motorene? Skal stå på Honwave ae 30 gummibåt. Skal brukes primært til dorging. Fordeler-ulemper? Takknemlig for svar. Ronny Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 12.Mai.2013 Del på Facebook Svart 12.Mai.2013 (redigert) Til dorging er 4-takteren svært fordelaktig, den tåler å gå lenge på lavt turtall. I tillegg er vel slagvolumet en god del større på hondaen så den blir nok noe sterkere. Totakterens fordel ligger i dens lave vekt og at den består av få deler, altså er billig å lage. Har du forresten vurdert el-motor? Redigert 12.Mai.2013 av DieselDahl (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
geiger Svart 12.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Mai.2013 Hei og takk for svar. El motor har jeg for bruk i ferskvann ja. Junior skal også bruke båten, så vi lurer på om vi vil merke noe utslag på fart ved kjøp av hondaen? Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 12.Mai.2013 Del på Facebook Svart 12.Mai.2013 Jeg vil tro du blir skuffa hvis du bytter. Disse små 4takterne til Honda bråker mye,er nok endel latere på full gass også. Sitér dette innlegget Link to post
G-sabb Svart 13.Mai.2013 Del på Facebook Svart 13.Mai.2013 5 hk Honda bråker ikke.Meeeeget gode motorer. Sitér dette innlegget Link to post
geiger Svart 13.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mai.2013 Vi får se. Yamahaen er som ny enda, Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.