Doldis Startet 12.Mai.2013 Link til dette innlegget Startet 12.Mai.2013 Jeg har en seilbåt med yanmar 2gm motor med orginalt eksosanlegg fra 1984. Og jeg synes det blir mer og mer støy fra eksosuttaket(kan være en innbildning ettersom jeg irriterer meg mer over det.). Men Høres nesten ut som en harley som gir på. Tenker en grunn kan være lite kjølevann, men har sjekket det meste på den fronten, og kjølevannet er ikke for varmt. Så jeg lurer på om noen har noen ideer rundt dette? Kan lyddemperen bli slitt og gammel? Er det kanskje mulig og sette i en ekstra? Sitér dette innlegget Link to post
Jernbåten Svart 13.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2013 Det kan nok være at det går mindre vann, selv om det ikke blir varmt. Lyddempere har ingen bevegelige deler og skal ikke bli slitt. Dog så kan det vel gå hull innvendig i en slik sak. Det er i såfall første gang jeg har hørt om det. 29 år er jo en anselig alder. Sitér dette innlegget Link to post
steelcontax Svart 13.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2013 Har du noen tegn på at det er lekkasje i eksosslange/potte? Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 13.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2013 Jeg har en slik motor, og den er støysvak. Fikk bemerkninger om det senest i helga. Eksosen dempes jo med vann. Etter slipping, før annlegget er ferdig fylt opp igjen kan det brumle litt hos meg også, så tipper det er lite vann som gjør dette hos deg. Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Bav33dag Svart 13.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2013 Opplevde det samme i min Bavaria 33 med D1-30. Litt mer støy, eller alt ok. Hos meg var årsaken litt mindre kjølevann pga. groe i kjølevannsinntaket på drevet. Det satt små blåskjell inne i inntaket. Sitér dette innlegget Link to post
Doldis Svart 14.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2013 Høres ut som jeg har en dykkejobb forran meg... er det noe filter som kan sjekkes på disse motorene? Sitér dette innlegget Link to post
Doldis Svart 20.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2013 Nå har jeg sjekket inntak, skrogventil, slange, kjølepumpereim og impeller. Alt ser fint ut. Er det noe mer fra pumpehus til eksos som kan tette seg kanskje? Sitér dette innlegget Link to post
Adriana Svart 20.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2013 Prøv med klorin ! http://www.redningsselskapet.no/Medlemskap/Medlemsblad/_attachment/43851?_ts=1168b95b300 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.