santho96 Startet 13.Mai.2013 Link til dette innlegget Startet 13.Mai.2013 (redigert) Hei ! Har pusset opp min kjære shakespeare, etter den blei kjøpt som prosjekt. Men etter 7 dager på sjøen tok motoren kvelden. Tok opp båten, da var dobbeltskroget fylt opp med vann :/ Trenger tips til hvordan jeg kan finne hvor hullene/ der hvor det trekker inn vann ? Hvordan kan dette repareres ? Det må også sies at båten ikkje har vært bunnsmurt og grunnet på flere år, kan det ha noe med at det trekker inn vann i dobbelt skroget ? Med engang jeg sjøsetter båten går den bra, ett par dager senere er skroget fylt opp og den går enormt dårlig ! -Setter stor pris på alle svar, er ganske bekrymret fordi forje eier ikkje vil gjør opp for seg. Samme med han jeg kjøpte motoren med :( Redigert 13.Mai.2013 av santho96 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 13.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2013 Er det saltvann eller regnvann. Det er viktig å finne ut av.. hvis vi går ut fra at det er salt, så ville jeg tatt opp båten. Å fyllt den opp med vann i dobbelskrog. For å se om du da kan se noen lekkasje. At du ikke har bunnsmørt og grunnet skal ikke føre til lekkasje. Lykke til. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
santho96 Svart 13.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2013 Er saltvann, smakte på det etter jeg lot det renne ut. Båten har i tillegg overbygg fremme så det skal ikkje komme så mye regnvann i båten! Skroget var fylt heilt opp tok lang tid å la alt renne ut! :O Har vurdert å få lånt en truck slik jeg kan heise opp båten fylle skroget med vann og finne ut av det, er det en grei måte ? Men kan små glip tettes med bare sparkel eller må jeg gå over med glassfiber matter ? Må vel pusse ned heile bunnen for å få grep på glassfiber duken ? Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 13.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2013 Det er helt umulig å svare på hva du må reparere, før vi vet feilen. Enten på truck eller på en tilhenger. Sørg for at båten så er tørr under. Begynn så å fyll vann inn i dobbelskroget. Da vil du se om det kommer vann noe sted. Da tar du bilde å legger inn her. Da er jeg sikker på at du får den hjelpen du trenger. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
santho96 Svart 13.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2013 OKei, takk! Båten står lagret under ei presening nå med en kulelager fabrikk! Så dermed har jeg tilgang på truck, så heiser den opp og fyller i vann, og tar bilder som nevnt! Kommer tilbake med bilder! :) Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 13.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2013 Er saltvann, smakte på det etter jeg lot det renne ut. Renne ut..., hvis du med dette mener at det finnes en bunnpropp så et dette en typisk kilde til lekkasje. Men da burde du ha sett at vann piplet ut før du åpnet proppen. I det hele tatt, om hele dobbeltskroget var fullt med vann virker det rart at du ikke så hvor lekkasjen var? Sitér dette innlegget Link to post
santho96 Svart 13.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2013 Jepp fins en svart bunn propp av plast! Som ble montert i fjord fordi den forje var ødelagt, brukte tec7 under monteringa. Var ingen plasser det rant tydelig ut! Men virker som litt av topp coaten sprekt opp litt, underbåten! Der så jeg noen tegn til at det rente vann sakte men sikker litt og litt ut. Prøvde å sparkle over dette men hjalp ikkje særlig mye! Så må nok prøve å fylle opp på nytt og sjekke, og ta bilde slik jeg husker alle plassene ! Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 13.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2013 Hadde en Shakespeare for mange år siden. Støpearbeidet i bunnen var en katastrofe. Det var flust med luftbobler og sprekker overalt. Jo mere jeg slipte jo mere elendighet dukket frem. Antok at denne var hjemmestøpt da ingen båybyggere kan gjøre slikt dårlig arbeide. Anbefaler og få bort bunnstoffet slik at du får et inntrykk abv bunnen. Er det små sprekker og rosetter overalt kan det skyldes dårlig arbeide. Sitér dette innlegget Link to post
santho96 Svart 13.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2013 Skal vær ny innmat i skrogen på min shakespeare i følge forje eier ! Skal pusse det bort ja, og sjekka oppom det er noen skadder eller dårlig forarbeid. Takk for tipset ! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.