Barbaria Startet 13.Mai.2013 Link til dette innlegget Startet 13.Mai.2013 (redigert) I natt gikk gassalarmen. Alle mann opp av sengen, ovner slås av. Jeg merker ingen lukt og blir mistenksom. Alarmen sitter nær bunnen av båten, jeg løfter forsiktig på dørken og stikker nesen ned. Ingen lukt. Alarmen resettes, men går av på nytt etter 1 minutt. Vi kan ikke merke noe lukt i båten og gassen er avstengt. Vi konkluderer med falsk alarm. I dag morges kobler vi den på igjen, men den går etter 1 minutt. Jeg tenkte først på at den kanskje kan detektere knallgass fra batteriene, men den gassen er vel lettere enn luft og trekker opp i båten? For orden skyld så er det denne alarmen vi har: http://www.clasohlson.com/no/Propan--Butanalarm/32-8624 Den er koblet mot 220v. Er den noen som vet om andre årsaker til at en gassalarm kan gå i båten foruten propangass? Det er Ingen hyggelig opplevelse at gassalarmen går på natten uten at vi finner en årsak. Redigert 13.Mai.2013 av Barbaria (see edit history) Sitér dette innlegget Barbaria på tur - Blogg Link to post
Christina 3 Svart 13.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2013 Tror jeg har en maken til deg......lignet iverfall veldig på bildet. Den å har jeg fått endel falske alarmer på. Ble til at jeg kjøpte meg ny. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 13.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2013 Vår gassalarm fra biltema reagerer på mykje forskjellig... Eg har ikkje merket noko falsk alarm. Her er eit par tips som eg har merka løyser ut alarmen...- dersom eg vasker gulv med for sterk såpe, eller bruker vindusspylerveske, så går alarmen. Sitrus-rens på gammel lim løser også ut alarmen. Eg rekner ikkje med at nokon driv med vindusvask om natta.... men sjekk at ikkje det står noko kanner med noko i nærheten som kanskje lekker litt gass Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
nordan family 27 Svart 13.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2013 Septiktank eller septikslanger i nærheten av varsleren? Sitér dette innlegget Link to post
Barbaria Svart 13.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2013 Septiktank eller septikslanger i nærheten av varsleren? Nei, de er ikke i nære alarmen. Det er nye slanger og ingen kjennbar lukt i båten. Sitér dette innlegget Barbaria på tur - Blogg Link to post
Hakkannen Svart 13.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2013 Jeg har også en gassalarm av samme merke i båten. Endte opp med å montere bryter på alarmen, så skrur jeg den på før og etter bruk av gass. Ikke en ideell løsning, men så lenge jeg bor i båten orker jeg ikke å sjokkvåkne av en alarm som av og til går, til og med når gassflaskene står på land . Har klistret en lapp i kassen der gassflaska står for å minne meg på at jeg må huske å skru på alarmen før gassen blir koblet til. Kobler da gasslangen helt fra flaska hver gang. Mulig en annen type alarm hadde vært bedre, for klart, man begynner jo å lure på om alarmen vil fungere skikkelig når den må fungere når den trøbler slik med ujevne mellomrom. Ellers, den har flere ganger gått av ved bruk av kontaktlim og aceton i båten, selv om dette har foregått i andre enden av båten. Sitér dette innlegget Link to post
Barbaria Svart 13.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2013 (redigert) Takk for svar, det kan høres ut som denne alarmen ikke er egnet i båten. Falske alarmer er noe dritt for sikkerheten, da man ender med å ikke stole på den. Jeg ser nå at det er flere som klager på falske alarmer fra "billige" gassalarmer som utløses bare man slepper en "due" når man går forbi de. Jeg ønsker meg en Gassalarm og ikke en Assalarm :-) Redigert 13.Mai.2013 av Barbaria (see edit history) Sitér dette innlegget Barbaria på tur - Blogg Link to post
Jernbåten Svart 13.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2013 Jeg har hatt to alarmer fra CO. Ga til slutt opp, heiv dem i spesialavfall. Ga opp å reklamere også. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 13.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2013 Kjøpte den samme hos Byggern. Den pep også når jeg leverte den over disken. Fikk pengene tilbake og kjøpte en ny en hos Maritim av et annet merke. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Roger jo Svart 13.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2013 (redigert) Har denne som er bra, min er 4 år og virker når jeg tester den. http://www.tryggogsikker.no/html/459.html?gclid=CIiHptHMk7cCFat7cAodQy0Anw#linker Samme som denne som er billigere. Gassalarm G-3000 Redigert 13.Mai.2013 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.