Jump to content

Trenger bilder av with 400, 64-modell

Harry hakk

Recommended Posts

Guest Avmønstret#

Kanskje i denne boka?

http://bokelskere.no/bok/bror-with-et-sant-eventyr/154150/

Så går du til nasjonabiblioteket, på nett, nb.no og søker frem tittelen.

Har ikke orket å bla i boka selv så jeg vet jo ikke om det er noen andre bilder der men....

Har nå bladd og fant ikke noe ifht akkurat denne båten, men sjekk gjerne på nytt jeg skummet bare fort i gjennom.

Redigert av Avmønstret# (see edit history)

Du kan prøve på sjøfartsmuseet, eller Norsk Maritimt Museum som det heter nå. Ville også forsøkt Vest-Agder Museet, de har hatt et plastbåtprosjekt gående.

-----------------------------------------------------------------------------------
Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!
Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no
-----------------------------------------------------------------------------------

Jeg har opp gjennom årene samlet en hel rekke fotografier fra ulike salgsannonser på nettet, samt kopier av en brosjyre av spesielt With Vitting med mahogni-interiør, som var seilutgaven av 400, utstyrt med senkekjøl. Men siden jeg ikke eier de formelle rettighetene på disse bildene, kan jeg neppe videreformidle de her.

Den i Viksundfamilien som vel kjenner With-båtene best er vel Jostein Viksund, vil jeg tro, som driver firmaet Viksund Asia Ltd. på Sri Lanka, der han fortsatt vel produserer/støper sine tolkninger av With-skrogene, også 442 (400), -inntil for få år tilbake. Så har du britiske Bonwitco som la inn årene like før nyttår etter flere tiår med lisensproduksjon, også av en videreutvikling av 400-modellen i ABS-plast, jeg mener å huske de kalte 450, -men det blir igjen noe ganske annet enn det du har for hånden.

Det er noen investorer på Stadlandet, i Selje kommune, som i dag eier With Boats AS, etter at en Glava-arving, hvis navn jeg ikke husker, som driver med båtimport/salg (b.l.a. Boston Whaler) forøkte med lite hell å blåse liv i With-båtene på det norske markedet. Modellsortimentet hans besto av en dagsturbåt signert Geir Arnestad, kalt "With" Bowcruiser, en kraftig modifisert 16 fots Drommedille, samt 442 (400), -med samme innerliner som ble lansert i 2006 eller 2005, i forbindelse med With Boats sitt oppbrudd med nevnte Viksund Asia. Til sammen har det vel, grovt sett, vært produsert minst 8 utgaver fra til sammen 6 produsenter av 400-skroget siden det ble lansert, ut i fra det jeg husker/vet.

Jeg erindrer forøvrig at det lå en totalrestaurert 400 annonsert på Finn.no i fjor sommer, den lå der lenge, men bildene av den var noe mørke og ikke spesielt detaljerte fra innsiden.

Uansett, -jeg ønsker deg lykke til med prosjektet, og håper du får tak i bildene du trenger.

Jeg har opp gjennom årene samlet en hel rekke fotografier fra ulike salgsannonser på nettet, samt kopier av en brosjyre av spesielt With Vitting med mahogni-interiør, som var seilutgaven av 400, utstyrt med senkekjøl. Men siden jeg ikke eier de formelle rettighetene på disse bildene, kan jeg neppe videreformidle de her.

En e-post til trådstarter er vel sikkert helt greit.

Hei,jeg har jobbet som fotograf i 20 år,10 år som leder i et billedbyrå.Videreformidling av brosjyrebilder er overhode ikke noe problem.Det er kun hvis jeg skal drive kommersiell virksomhet med bildene at det kunne blitt

problem.Er nå i full gang med 400en,det hadde vært veldig greitt med noen intriørbilder.

• 1 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...