REM Startet 13.Mai.2013 Link til dette innlegget Startet 13.Mai.2013 (redigert) Jeg har kjøpt nytt blandebatteri til wetbar på fly og trenger å kople 10mm messingnippel (A og B på bilde under) til eksisterende plast 15mm røropplegg i båten. Noen som kjenner til om det finnes overganger? Redigert 13.Mai.2013 av REM (see edit history) Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
egilwh Svart 13.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2013 De niplene finnes det vel muttere med klemringer til... hvis det er et standard batteri. Et alternativ er jo slange som går inn på nippelen, og med en dertil egnet nippel/kobling i andre enden. Ikke vakkert, men det er vel skjult... Sitér dette innlegget -----------------------------------------------------------------------------------Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no----------------------------------------------------------------------------------- Link to post
fiskebaat Svart 13.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2013 Det er helt kurant og standard og finnes i mange fabrikasjoner , det er bare å passe på å ha støttehylse i plast/nylonrøra og alltid hel kon mot metall og splittet kon mot plast . Det går fx å bruke en 1/2 " FPL union med 1/2 x 10 hyse og mutter i ene enden og 1/2 x 15pipefix i den andre enden , men det finnes og unioner der du bare trykker den 15mm røra inn og med overgang til 10mm som har 10mm klemmring som må skrues samen . Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 14.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2013 Vakkert fiskebaat, den siste varianten hadde jeg sansen for. Får dra innom Maritim idag som vel selger Speedfit systemet. Ikke det samme som jeg har (Hepworth) men begge benytter 15mm rør og går kanskje om hverandre? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Tom Rør Svart 14.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2013 De går om hverandre, da jeg har tilsvarende rør i min båt. Hvis du får union med 1/2" innv. gjenge, så kan du sette en 1/2"x10 mm. Tippunion i denne igjen. Da er du i mål :-) 1/2"x15 mm. Union fra Maritim altså :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.