Jump to content

Montering av landstrøm i Bella Falcon

largo

Recommended Posts

Jeg har kjøpt CTEK landstrømanlegg, og har brukt den siste tiden på å klø meg i hodet. Det er knapt med plass til å montere disse greiene, og jeg sliter også med å finne ut av kabelgjennomføringer i båten.

Tenker nå å montere panelet (som er av standard størrelse, ca 25x20 cm og bygger inn 10 cm) i stikkøya, dvs på veggen som går mot motorrom. Er dette idiotisk med tanke på støylekkasje, hvilke forholdsregler må jeg ta hvis jeg skal gjøre dette? Dere som kjenner disse båtene - ville dere valgt andre plasseringer, eller hvor var dette hos dere? Strømuttakene skal jeg alltids finne en plassering for, og jeg tror jeg skal klare borti 3 meter kabelstrekk med det utstyret som er vedlagt.

• 4 måneder senere...

Hadde på min Falcon tilkoblingen ute på styrbord side rett utenfor førerplassen (lett å komme til, uten å snuble i kabler hver gang man skal inn og ut av båten), sikringsboksen i skapet under vasken (Ved vannpumpa). Ett 230V uttak rett under skapdøra under vasken, laderen plasserte jeg bak på babord side ved batteribanken (det ligger trekkrør fra kjøkkenbenk hit), til sist satte jeg opp ett 230V uttak rett over laderen slik at varmevifte kunne benyttes under kalesjen med døra til båten lukket.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...