Jump to content

Nytt seiltøy

Enzo

Recommended Posts

Hva var feil? Du vet det har garanti?

VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.
Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været!

Er ikke vanntett etter ett år eller to og det holder ikke. Liker heller ikke utforming. Uansett så har de ikke HH på butikken her.

Vurderer veldig det HPX settet til Musto, 7500.- for hele settet er jo samme pris s for kun jakka hjemme.

Skal se på det Gill settet også. Noen som vet hva det koster hjemme ?

Gikk fra Musto MPX til Gill OS1 jakke/bukse og et tynt sett Gill Race i fjor. Veldig godt fornøyd med begge deler.

Hva betalte du ?

Er OS1 tykkere/varmere enn MPX ?

Tenkte å handle her http://www.marinesuperstore.com/posit/shop/index.php?category=17&group=2 om de har tingene på lager når vi stikker innom der i morgen.

De har både HL, Gill og Musto og jeg synes prisene er gode

Hadd du HPX før også ?

Har du sammenlignet med annet tøy og kan si no om det er varmere og fungerer bedre teknisk enn f.eks MPX

Jeg hadde MPX, men etter 4 år i en mini650 var det helt uttslit.. HPX er stiver og mer "klumpet" enn MPX. (Nå har jeg også et set med Gill som jeg bruker til fjordseiling. ) HPX er meget bra, men jeg savner lommer til å varme fingerne. Jeg har smock, mulig der er lommer i jakken.

Jeg fryser endel med dagens mpx, mulig det bare er jeg som er pysete eller et resultat av at det nærmest er slitt hull flere steder så vinden blåser rett inn derfor tenkte jeg denne gangen å gå for et tyngre offshore-sett så jeg holder meg tørr og varm på nattevaktene som jo aldri blir varme nok

Gill OS1 koster vel ca. 6500,- for sett med jakke+bukse. Gill OS1 er stivere og tyngre enn Musto MPX, men jeg synes ikke det blir plagsomt. Jeg har ikke testet Musto HPX så jeg kan ikke si noe om hvordan den er sammenlignet med Gill OS1.

Musto MPX-settet mitt hadde jeg i over 10 år (produsert 2000, pensjonert høsten 2011), og det overgikk alle forventninger. Jeg hadde kjøpt Musto igjen, hvis butikken hvor jeg handlet (med 25% rabatt) hadde ført Musto i sitt sortiment.

Når det er sagt så er jeg veldig godt fornøyd med Gill så langt. Jeg føler meg trygg på at det holder meg tørr og varm (gitt fornuftig plagg under). Det eneste negative jeg har å si om Gill-utstyr generelt er at jeg synes den gule Gill-logoen er direkte stygg (Se logoen på låret på bildet nedenfor). Den skjærer med alt annet av farger og detaljer på plaggene. Det er mulig jeg må ta meg en runde med svart sprittusj for å bli kvitt logoen på alle klærne...

Her er et bilde av meg med OS1 jakke+bukse under et skybrudd sommeren 2012. Jeg gikk fra en HH softshell og Gill Race-bukse til full Gill OS1 da temperaturen brått sank og veggen med regn og vind kom rett mot oss. Sammen med sydvesten sto jeg problemfritt gjennom drittværet.

bilde

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

bilde

Ja nå skal jeg søren meg banne litt i kjerka og prøve ut Stormberg sitt alternativ. Ordinærpris på jakka er ca 2.000,- men XXL bomber den ut til selvkost etter partivareoppkjøp virker det som. Dessverre gjør de ikke det samme med buksa. Jeg antar fordi de fleste kundene slett ikke skal ut å seile, og derfor ikke vil ha annet enn en "kul" jakke. Dem om det. Dette er ikke noen offshoredress, men når det behovet melder seg har jeg jo ikke brukt opp alle penga heller. Wish me luck! :smiley:

Maja - LI6522 - MMSI: 258 137 150

Har og dårlig erfaring med HH og Lalizas tøy, kunn tett en svert begrenset stund, og da er det ikke noe hjelp i at det var billig. Kaldt å sitte blaut på havet!

Har noen prøvd andre av SAIL-TUV's merker, f. eks. Imhoff?

Kjøpte Imhoff-sett på tilbud i fjor høst. Ifølge værmeldingen ser det ut til at det skal få kjørt seg i kveld og i pinsen. Ellers virket det som om SailRacing er det hotte merket i fjor.

Christian 8-)

Ve den som er ute på havet i slikt et vær -- uten båt.

Angående butikken, marinesuperstore i Portsmouth Port Solent kan anbefales om man er ute etter seiltøy, det var vel et par hundre kvm med seiltøy og så mye mer enn det tror jeg ikke jeg har sett på ett sted noen gang.

Gode priser også, de hadde XM med 50% rabatt på alt og det er billig i utgangspunktet. Ellers absolutt alt fra HL musto og Gill in stock i alle farger osv

Handlet mitt Musto-sett derfra og veldig fornøyd med butikken. Har HPX, og som tidligere nevnt i tråden er det stivt og tungt, men for drittvær og nattevakter er det suverent. Vi har dobbelt sett ombord, jeg mpx/hpx og kona tilsvarende kombinasjon fra Gill. Gill-settet ser bra ut og holder også veldig bra, så mulig jeg også prøver det neste gang.

Heller lite, men lekkert laget

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...