Moyja Startet 14.Mai.2013 Link til dette innlegget Startet 14.Mai.2013 Jeg har en aktiv feilkode på tankmåleren til en Vp D3 med EVC-B. Koden er MID 140 FMI 3 Spenning for høy eller kortsluttning til pluss Problemet er at jeg ikke kan finne noen feil med dette. Måleren er ny. Er det noen med STOR kunskap på EVC-B her som kan komme med hete tips på hva som kan være problemet med dette ,, feil på EVC boks ? evt er det noen som sitter på strømskjma for kablingen ? Sitér dette innlegget Link to post
Moyja Svart 15.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2013 ingen som vet noe????? Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 15.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2013 Feilkodene følger vanlig SAE standard, og utover å fortelle deg det du allerede vet, at MID 140 står for instrumentpanelet, og at FMI 3 betyr at spenningen er høyere enn det som er forventet, er det lite å få hjulpet til med over nett. Det er mulig at man kan få ut mer informasjon om feilen hos en forhandler som besitter diagnoseverktøy, men jeg ville nesten tippe at feilen sitter i instrumentpanelet, men det kan også være feil på signalet fra selve tankmåleren i tanken som gjør at det blir galt. Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 15.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2013 Det at måleren er ny er mest sannsynlig årsaken. Har du koblet jording på giveren? Hvis dette er likt som på D4 med EVC-B så går ledningene ut fra et 29 polet stikk på PCU i motorrommet. Der går en grønn og svart til giveren fra kontakt nummer 8 sammen med en svart jording fra kontakt nummer 11. Sjekk med et voltmeter at du har null volt på jordingstilkoblingen på giveren. Sitér dette innlegget Link to post
Moyja Svart 15.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2013 Nå har jeg fått sjekket tankmåleren og denne er ok, skal sjekke kablene opp til Hiu nå så får vi se. Sitér dette innlegget Link to post
Joda3300 Svart 17.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2013 (redigert) Vist ikkje eg husker heilt feil så må giveren kalibreres. Eller er det på EVC-C ..hmm. for det er kalibrering der du må fortelle hvor max og min er. og noen må du fortelle hvor minimum, 1/4 1/2 3/4 og full tank med å ohme sensoren og trykke på "hjulet" for å bekrefte kalibreringen. men husker ikkje hvordan dette var. EVC - B har vell bare pil opp, pil ned. pil venstre og pil høgre på knappe panelet? Har også hørt at giveren ikkje skal jordes? men vist den var jordet fra før av så har det vell funka tideligere. så rekner med det er kalibrering prosess. Hvilken D3 er det ? D3-160 (og vilken bokstaver står bak) Mvh Tom Erik Define 0% fuel level (default D3: 3-180 ohm, Gas: 240-30 ohm). Note that the Fuel level sender must be set inits 0% position at key-on. Redigert 17.Mai.2013 av Joda3300 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Moyja Svart 17.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2013 Det er en D3 160B 2007 mod og dette er ny instalasjon i denne båten. Giveren har to tilkoblingspungt og ingen kontakt med tanken. Jeg har ingen info hvordan denne skal "innjusteres" . Sitér dette innlegget Link to post
Moyja Svart 18.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2013 Da har jeg prøvd og legge inn tank størrelse i liter og volum i prosent. Etter jeg har stilt inn antall liter tanken tar og skal kvitere hopper den tilbake til 0L på tanken det samme med tankinhold i % Noen med ide hvorfor?? Sitér dette innlegget Link to post
Moyja Svart 19.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2013 Evc Modulen har 6 Kontakter, i repmanualen er det tegnet 5 stk kontakter. 1 Brun / Switches 2 Blå / C2 3 Orange / sensors 4 Lyserød / C3 5 Gul / multilink 6 Grå / Engine No: 3 orange står ikke omtalt noen plass i verkstedhåndboken noen som vet om Tankmåleren skal inn på denne eller no: 5 Gul/multilink. Eller er det noen som vet hva denne skal brukes til. Sitér dette innlegget Link to post
Moyja Svart 20.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2013 Ingen ? Sitér dette innlegget Link to post
annki Svart 20.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2013 Tror du må ha orginal VP giver Lykke til Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.