Rastløs Startet 3.Mars.2005 Link til dette innlegget Startet 3.Mars.2005 Nå har jeg gjort så mye med min Alo Mikkel at jeg begynner å bli grundig lei. Pusset opp innredning, skiftet motor og motorinnfestning, pusset opp rigg/mast, skiftet gjennomføringer. Jeg hadde derfor tenkt å ta en kjapp vårpuss under vannlinjen, i det jeg skal pusse ned båten til høsten for å kjøre litt expoy behandling til neste år. Er det bare å rulle på ( Feks biltema sitt bunn stoff for det er det som er der i dag) bunnstoff utenpå det som sitter der ,eller bør jeg ha noen form for primer/sperre før jeg ruller nytt bunnstoff på det gamle. ( Det er litt avslitt og tynt enkelte steder i dag, men sitter ellers ok) Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 3.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2005 Nå har jeg gjort så mye med min Alo Mikkel at jeg begynner å bli grundig lei. Pusset opp innredning, skiftet motor og motorinnfestning, pusset opp rigg/mast, skiftet gjennomføringer. Jeg hadde derfor tenkt å ta en kjapp vårpuss under vannlinjen, i det jeg skal pusse ned båten til høsten for å kjøre litt expoy behandling til neste år. Er det bare å rulle på ( Feks biltema sitt bunn stoff for det er det som er der i dag) bunnstoff utenpå det som sitter der ,eller bør jeg ha noen form for primer/sperre før jeg ruller nytt bunnstoff på det gamle. ( Det er litt avslitt og tynt enkelte steder i dag, men sitter ellers ok) <{POST_SNAPBACK}> det er bare o rulle på....... skall du ändå göra om allt riktigt til hösten, så gör minsta möjliga, det enda som kan hända er att det gror....o det er ikke hela världen! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Festina Lente IV Svart 3.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2005 Rull iveg og se glad ut. Nå er det snart sommer Sitér dette innlegget Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK. Link to post
Rastløs Svart 3.Mars.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2005 Rull iveg og se glad ut. Nå er det snart sommer <{POST_SNAPBACK}> Jeg er iallefall glad for at jeg fulte rådet om å kjøpe båt til halvparten av det man har satt som max sum, fordi man må pårenge omtrent samme sum i vedlikehold og oppgradering. Jeg ahr kanskje tatt mer enn det som strengt tatt behøvdes, men jeg er snart oppe i samme sum som jeg kjøpte båten for. - Så det blir nok noen år med avskrivninger før jeg kan kjøpe meg en ny båt igjen ja.... Sitér dette innlegget Link to post
jada Svart 3.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2005 Du behøver ikke engang å rulle over hele. Jeg bare flekker der bunnstoffet er flasset av, og det er ikke mange steder. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.