Knutzen1 Startet 15.Mai.2013 Link til dette innlegget Startet 15.Mai.2013 Kan man kreve bytte av belger dekket av selger, hvis eier opplyste feil om at de var byttet i 2012, og de egentlig var byttet i 2011? Sitér dette innlegget Link to post
tor_ef Svart 15.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2013 Hvordan fant du ut at den var byttet i 2011? Om du er sikker på at den ble byttet ett år tidligere enn oppgitt, ville jeg kanskje ikke synes at en ny utskifting var rimelig å kreve dekket av selger siden en belg gjerne er ment å vare i 7-9 år. Men en liten kompensasjon ville vel være på sin plass. IMO. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 15.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2013 Volvo Penta belg skal vel byttes oftere enn Mercruiser av en eller annen grunn. Men de bør jo holde noen år uansett. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Knutzen1 Svart 15.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2013 (redigert) Fant det ut gjennom å kontakte verkstedet som har vært benyttet. Mente de skulle byttes hvertannet år... Redigert 15.Mai.2013 av Knutzen1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
POL Svart 15.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2013 Volvo anbefaler bytte av knutebelg annet hvert år. Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 15.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2013 Volvo Penta opplyser at belger skal byttes annet hvert år, og at belgene, som er en typisk slitedel, er byttet et år tidligere enn angitt, er vel egentlig ingen grunn til å klage etter min mening. De fleste VP verksteder bytter uansett disse hvert eneste år på båter de har i opplag og utfører service på årlig, så dette er ting en må regne med å koste på minimum annet hvert år uansett! Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 15.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2013 Når er båten kjøpt. Hvilke avtale ligger i kontrakt, og hvilke merke/type installasjon er det ? Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Knutzen1 Svart 15.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2013 Poenget er jo at jeg ikke byttet disse da båten ble satt på vannet for 3 uker siden, og at jeg da kunne gjort det før den ble sjøsatt, hvis jeg hadde hatt kjennskap til at de ble byttet f I 2011. Nå får jeg ekstra kostnad med å ta opp båten på nytt... Båten ble kjøpt for 2 uker siden Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 15.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2013 Sannsynligheten for at to år gamle belger skulle bli noe problem er svært liten, de holder normalt helt fint i minst ti år, men det anbefales å bytte ofte av preventive årsaker. Om du velger å ta opp båten for sikkerhetsskyld får være opp til deg, men jeg kan egentlig ikke helt se at forrige eier skal betale for dette, selv om vedkommende tok litt feil av tidspunktet for forrige belgskifte ? Sitér dette innlegget Link to post
Artekno Svart 15.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2013 Det er bare tull å ta opp båten igjen for å bytte disse nå. Det ligner litt på hvordan vanskelige kunder i Holmenkollen prøver å gjøre "verst mulig" ut av alle muligheter for prisavslag på håndtverkere de benytter. Du har nå minst en sesong igjen uten den minste fare. Sitér dette innlegget Maja - LI6522 - MMSI: 258 137 150 Link to post
Knutzen1 Svart 15.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2013 Forsøker ikke å være vanskelig. Det viktigste er at det er trygt å kjøre Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.