Lady B Startet 15.Mai.2013 Link til dette innlegget Startet 15.Mai.2013 Kikker litt på en båt med 300HK Mercruiser og drev med duoprop. Motoren er 7,2l V8 fra ca. århundreskiftet. Noen som har kjennskap til denne? Vedlikeholdskostnader, deletilgang, osv.Gode/ dårlige erfaringer... Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 15.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2013 (redigert) Kan det være 7,4 liter ? Har ikke hørt om 7,2 liters V8. Evt. 7,3 liter om det er diesel V8 det er snakk om. Redigert 15.Mai.2013 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
DieselDahl Svart 15.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2013 Er det diesel eller bensin? Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 15.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2013 er det diesel, stay away, or prepare to pay Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Lady B Svart 15.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2013 Det er diesel, basert på en Ford V8. Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 15.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2013 Da er det 7,3 liter. Gir ikke meg noen assosiasjoner til lystbåt men-men. Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 15.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2013 er det diesel, stay away, or prepare to pay Denne kommentaren sier det meste om den motoren. Sitér dette innlegget Link to post
jkn Svart 15.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2013 Geri nok så lenge alt fungerer, men den er tung og tørst. Det mest negative er likevel at det finnes svært lite kompetanse på den i Norge dersom noe går galt. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 15.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2013 (redigert) Og den har vel i meste laget med moment for Bravo 3-drev på enkelte båter iallefall. Denne 300 hk-versjonen av D-tronic 7,3 har faktisk en slags pumpedyseteknologi, commongrei rail lignende (enhetsinjektor? ) Sakset fra 2001-brosjyren: " the 300HP D7.3L D-Tronic has an hydraulically activated electronic direct-injection system" Men sammenlignet med 4,2 literen med samme effekt så er den vesentlig tyngre og bruker nok mere drivstoff. Litt historikk: "The 7.3 Powerstroke engine is a 1960's International design now made by Navistar since they bought out International. Ford purchased most of the production of that engine for years. It is also marketed under the T444E designation for Navistar, and the D444T and D444E under the International nameplate. While most of these engines not sent to Ford were used in buses or small commercial trucks, there are marine variants of this engine out there, mostly marketed in Asia and Australia. Mahindra manufactures this engine for Navistar in the Asian market." Redigert 15.Mai.2013 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Asbjørn2 Svart 15.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2013 Dårlig deletilgang, det meste har gått ut av produksjon. Sitér dette innlegget Link to post
Lady B Svart 16.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2013 Folket har talt, og alle er enige om at en bør styre unna. Jeg tar dette ad notam, og styrer unna. Markedet er jo fullt av båter med VP. Takker for alle svar! Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 17.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2013 trenger ikke nødvendigvis være VP. Mercruiser, Yanmar m.m. har flere andre gode alternativ. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
ollebolle2 Svart 17.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2013 Har denne motoren og jeg mener det er en bra motor. Mindre elektronisk som kan gå og mye volum så det er lite effekt som er tatt ut av den. Den er nok tørstere enn motorer med mindre volum/vekt. Deletilgang har ikke vore noe problem for meg iallefall. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.