dieselgubben Startet 15.Mai.2013 Del på Facebook Startet 15.Mai.2013 Hei. Må spørre om noen har bok til denne motoren. Trenger grunninnstillingene. Har fått diverse svar av lokale "forståsegpåere, men det går igjen at alle 3 skal stilles likt Jeg mener å ha lest en plass at det er forskjellig på hver gasser og hadde vært fint om noen hadde tid til å se etter. Regner med at det er skrevet i bøtter og spann om dette tidligere, men jeg har ikke funnet noe konkret selv. Isen har vandret for sesongen og det begynner å haste ;-) Takknemlig for svar. Sitér dette innlegget Link to post
Polar 17 Svart 15.Mai.2013 Del på Facebook Svart 15.Mai.2013 Har maken motor, og på den er alle tre forgasserne justert likt. Dvs av det jeg kan se. Slik ser det i alle fall ut på min. Det skulle vel være alle. Sitér dette innlegget Snipe - Serious sailing - Serious fun Link to post
rago63 Svart 16.Mai.2013 Del på Facebook Svart 16.Mai.2013 (redigert) Dette er vel da sannsynlig 30 DMxx Eller 30DExx. Denne har 3 Keihin forgassere som ser like ut, men med 2 forskjellige typebetegnelser: 6J811 (Øvre) 6J801 (Midtre) 6J801 (Underst) Grunninstillingen på blandingsskruen for tomgang (Pilot screw) er: 6J811 - 3/4 omdreining ut fra setebunn (Øvre) 6J801 - 1-3/4 omdreining ut fra setebunn (Midtre) 6J801 - 1 +/- 1/4 omdreuinging ut i fra setebunn (Underste) Flottørhøyden på samtlige er 15mm +/- 0,5mm Ellers er alle dysene faste, forskjellen i de to nederste ligger i at den underste har større boring i dysene for main jet og pilot air jet. Disse kan derfor ikke byttes innbyrdes. Justeringsskruen for tomgangsturtall skal stilles inn på 750 o/min etter at blandingsskruene er korrekt innstilt. Redigert 16.Mai.2013 av rago63 (see edit history) Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
dieselgubben Svart 16.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Mai.2013 Hei og takk for tibakemld. Sjekket nå, og på mine gassere står det 6j8-10 på den øverste og 6j8-00 på de to andre. det var en dyse som lot seg skru ut. Det fulgte med ny blendeskrue til kammeret til denne dysa i rep-settet også. Ellers ser det ut til at de kanskje er av fabrikat "Nikki". Det ser ihvertfall ut som det står det på ene siden sammen med ett nr. Ang justering. Hvis samme tall gjelder her, skal gasser nr to skrues ut 1 OG 3/4 eller mellom 1 og 3/4 ut. Jeg må ha det spadd inn med hjullaster, ellers er jeg ganske grei å ha med å gjøre. ;-) Sitér dette innlegget Link to post
rago63 Svart 16.Mai.2013 Del på Facebook Svart 16.Mai.2013 (redigert) "Nikki" stemmer nok, Keihin kom senere. nummerprefiks angir Yamaha typebetegnelse. Prøv settingen, slik jeg skriver det er det å tolke 1 OG 3/4 samt 1 pluss/minus en 1/4 omdreining. Edit: Det er fortsatt slik at de 3 forgasserne er forskjellige, selv om de heter Nikki. Redigert 16.Mai.2013 av rago63 (see edit history) Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
dieselgubben Svart 16.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Mai.2013 Takk takk! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.