Jump to content

mariner 60 hk 2 takt, vanskelig å starte når den er kald.

tzaren

Recommended Posts

har en 60 hk mariner motor,er en 1983 modell med to sylindrer. er veldig vanskelig å få start på når den er kald,har måttet bruke startgass to siste ganger.. starter lett når den er varm..er god gnist på pluggene.. å flotør kammeret er fullt med bensin,men likevel kan det virke som pluggene ikke blir våte når man filer.. å så syns jeg den går litt ujevnt og ryker litt mye.. hva kan det være? har ikke så mye peiling på båtmotorer :pray:

Velkommen til forumet

-for å hjelpe deg litt på veg har jeg klippet litt fra en annen tråd..

Når det er problemer med en ca 2005 Yamaha 2-takt så er det ca 80% sansynlig at det er møkk/vann i forgasser, 10% at noen har skrudd sjæl og ca 10% sansynlig at det er mekanisk eller elektrisk feil....
La oss ta det enkle først:

• -drener forgasser (flotørkammer) med rett verktøy kommer du til uten å demontere noe, pump med blæra når tappeskruen er i åpen posisjon slik at du får spylt reint. Samle gjerne det som ut slik at du kan se om det er vann i det...
  • -sjekk plugger, de bør se like ut og byttes etter noen år
  • bruk årets bensin til oppstart, forviss deg om at det ikke er vann og mjød på tanken
  • dobbeltsjekk at tankluftinga er åpen når du kjører
  • har du bensinfilter/vannutskiller så tøm og rens dette

Ikke skru noe i fillebiter før du har sjekket det enkle først (ikke ta kreftmedisin om du er forkjøla.. om du forstår hva jeg mener)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...