tzaren Startet 17.Mai.2013 Del på Facebook Startet 17.Mai.2013 har en 60 hk mariner motor,er en 1983 modell med to sylindrer. er veldig vanskelig å få start på når den er kald,har måttet bruke startgass to siste ganger.. starter lett når den er varm..er god gnist på pluggene.. å flotør kammeret er fullt med bensin,men likevel kan det virke som pluggene ikke blir våte når man filer.. å så syns jeg den går litt ujevnt og ryker litt mye.. hva kan det være? har ikke så mye peiling på båtmotorer Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 17.Mai.2013 Del på Facebook Svart 17.Mai.2013 Velkommen til forumet -for å hjelpe deg litt på veg har jeg klippet litt fra en annen tråd.. Når det er problemer med en ca 2005 Yamaha 2-takt så er det ca 80% sansynlig at det er møkk/vann i forgasser, 10% at noen har skrudd sjæl og ca 10% sansynlig at det er mekanisk eller elektrisk feil....La oss ta det enkle først: -drener forgasser (flotørkammer) med rett verktøy kommer du til uten å demontere noe, pump med blæra når tappeskruen er i åpen posisjon slik at du får spylt reint. Samle gjerne det som ut slik at du kan se om det er vann i det... -sjekk plugger, de bør se like ut og byttes etter noen år bruk årets bensin til oppstart, forviss deg om at det ikke er vann og mjød på tanken dobbeltsjekk at tankluftinga er åpen når du kjører har du bensinfilter/vannutskiller så tøm og rens dette Ikke skru noe i fillebiter før du har sjekket det enkle først (ikke ta kreftmedisin om du er forkjøla.. om du forstår hva jeg mener) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.