Jump to content

Trim tilt på Suzuki 40 HK - Holder ikke posisjonen

Snapp

Recommended Posts

Har en Suzuki DF40 (2002 mod) med trim/tilt. Problemet er at motoren ikke blir stående i trim-posisjonen jeg velger, men siger ned mot akterspeilet etter noen minutter.

Jeg har dårlige beskrivelser på hvordan trim/tiltmotoren (Showa) skal vedlikeholdes.

Har skrudd ut en rød plastskrue med en O-ring som åpenbart er til etterfyølling av hydraulikkolje. Kjøret så motoren ned og opp noe ganger (hjalp til med håndkraft på veien opp) slik at det meste av oljen ble presset ut (på veien ned).

I øvre posisjon etterfylte jeg med Dexron 3-olje (som det står man skal bruke), og kjørte så motoren en 5-6 ganger opp og ned, med etterfylling i øvre posisjon. Vet ikke om dette er riktig.

Det står noe om en manuell "release valve" som skal løsnes for så å løfte motoren opp og ned manuelt for å lufte systemet. Jeg har kun en anelse om hvilen plugg/skrue dette er. Dette er ennå ikke gjort.

Slik det er nå vil motoren ikke stå stabilt i en valgt trim-posisjon.

Noen som har erfaring med denne problemstillingen?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...