Dalton Startet 18.Mai.2013 Link til dette innlegget Startet 18.Mai.2013 Ruteramma på Amalie er klar til montering, og i den forbindelse er jeg litt usikker på om jeg skal bruke epoxy i mot dekket, eller om det er best med et fleksibelt lim type Tec7? Min umiddelbare tanke går til epoxy, men er som sagt litt i tvil. Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
egilwh Svart 18.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2013 Er dette noe som kan tenkes at du vil ha ut igjen på et tidspunkt? I så tilfelle Tec7 (selv om det også sitter som f#¤%.) Evt. om det er noe bevegelse som skal tas opp. Hvis dette er en permanent del av konstruksjonen, og du ikke forventer noe særlig bevegelse, så ville jeg limt det med epoksy. Sitér dette innlegget -----------------------------------------------------------------------------------Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no----------------------------------------------------------------------------------- Link to post
Chilli Solbris Svart 18.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2013 (redigert) Jeg brukte epoxy 堬ime med. Laget fuge i framkant mellom ramme og dekk og fuget med natemasse. Ble overraskende fint. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Redigert 18.Mai.2013 av Erikda (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Dalton Svart 19.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2013 Det forventes ikke no særlig bevelighet i dette, siden dekket er en "sandwich-konstruksjon" av panel, finer og epoxy. Jeg har heller ingen planer om å ta det fra hverandre på noe tidspunkt. Det er bevegelser i selve ramma jeg var bekymret for, men det låses kanskje godt nok dersom alt limes med epoxy..? Dette skal bli solid, tett og "evigvarende" Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.