Jump to content

Ford 2712/22 motor/girolje !

Stjernen !

Recommended Posts

Hei lurte på om noen kunne hjelpe med hvilken motor/girolje jeg skal bruke !Spurte i en bilbutikk,men de sa jeg måtte vite vilken girolje som var på fra før !Men ikke lett og se dette uten og ta en analyse ?

Så tenkte kansje det var noen her som hadde forslag til gir/motorolje ,jeg evt kan handle til en grei pris på biltema ?

Motoren er ford 2712/22.

Giret legger jeg med ett bilde av.

På forhånd takk..

bilde

Det stemmer att det er Prm delta marine gearbox by newage.1,4 liter olje skal det være i giret

.Sitter med tegninger av giret,men står ikke noe om oljen som skal på.

Bare. Works efficiently on normal engine lubricating oil-no need to carry automatic transmission fluid ?

Hvem skal jeg kontakte halaas og mohn ? sier meg ingenting igrunn.

Men stemmer det att:

sae 30 motor og 14w/40 på gir ?

takk så er samme oljen i motor som gir ? litt uvant det.

Da kjører jeg 15w40 på gir og motor,grei løsning med samme type olje i gir som motor.

Da regner med M/S Bastard har rett jeg da !

Fant en noe olje som var brukt før på motor,lå en tom flaske i båten.

Dette er: shell helix plus diesel,synthetic technology motor oil 10w-40 !!

Kan jeg bruke den på gir og motor.Finnes det ikke noe lignende på biltema ?

Noen som kan hjelpe med tlf nr til Halaas og mohn ?

Synes det var mange meninger jeg også ? Pratet med folk som har fått ødlagt gir pga dette.

Men regner med att tidl båteier sikkert har brukt den oljen jeg nevner over (shell helix synthetic technoligy motor oil 10w-40).Blir dette det samme som mineralolje10w/40 ? Pga ved bytte så får jeg ikke ut alt,så da vil de jo blande seg litt,går det bra ?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...