Ramsli Startet 19.Mai.2013 Link til dette innlegget Startet 19.Mai.2013 Hei, Jeg har en HH vest som utløste seg selv ila. vinteren. Noen som vet hvor i Oslo man får "pakket" vesten tilbake og byttet patron? Er det mulig å gjøre det selv? Hvis ja, er det noen nettbutikker som selger patroner? Min HH vest er litt eldre så de hadde ikke patron på XXL. Takk for hjelp Sitér dette innlegget Link to post
Vindfang Svart 19.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2013 Jeg kjenner ikke til hvem som produserer utløseren til HH vestene, ta ut utløseren og se om det står noe på den. Kullsyrepatronen er stort sett standard 16 gram kullsyre. Jeg ville kontaktet Maritim på slependen eller se i katalogen deres på maritim.no. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 19.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2013 Det er kun tre produsenter av utløsere. United Moulders, Halkey-Roberts og Hammar. Hammar brukes kun i dyre vester og vester som skal ha SOLAS godkjenning. Hvor stor flaska skal være i gram står utenpå. Flaskene er standardisert. Sitér dette innlegget Link to post
lippert Svart 19.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2013 (redigert) XXL selger. Pakking gjør du selv. Fant ikke noe video direkte for HH men denne fra SpinLock viser deg prinsippet. Redigert 19.Mai.2013 av lippert (see edit history) Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Ramsli Svart 19.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2013 Tusen takk for tips! Dette var til stor hjelp og sparte meg for mye penger. Takk igjen Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 19.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2013 (redigert) Kontroll av vestene bør gjøres årlig. Enkelt og rakst gjort. Pakk ut vesten Ta av patron og utløsermekanisme Sjekk at alle "pinner/splinter" er ok Sjekk datostempling på utløsermekanismen. Bytt om den er utgått på dato Vei patronen, skal veie ca 140 gram. Se etter rust/skader Blås opp vesten manuelt. La den være oppblåst noen timer. Sjekk at den er tett Monter alt tilbake Pakk vesten Og når du først er i gang: monter blink lys og skrittstropp på vesten. Kjøpes på Seatronic Redigert 19.Mai.2013 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.