16marda Startet 19.Mai.2013 Del på Facebook Startet 19.Mai.2013 Hei Jeg er under 16 år og har akkurat kjøpt meg en Pioner 14 Active med Yamaha 9,9 hk på. Tror den gjør ca. 17 knop med denne motoren. Kan jeg egentlig kjøre denne båten lovlig? Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 19.Mai.2013 Del på Facebook Svart 19.Mai.2013 Nei. Det kan du nok ikke. Reglene er under 10 hk. Og under 10 knop. Og under 8 meter lengde på båten. Så da går den litt for fort. Desverre. :-) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
16marda Svart 19.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mai.2013 Hvis jeg kjører under 10 knop, da? Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 19.Mai.2013 Del på Facebook Svart 19.Mai.2013 Har ingenting å si. Så lenge båten kan kjøre fortere enn 10 knop så er den ulovlig å kjøre for deg. Kk Sitér dette innlegget Link to post
16marda Svart 19.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mai.2013 Går det an å "trimme ned" motoren? Sitér dette innlegget Link to post
sveini 95 Svart 19.Mai.2013 Del på Facebook Svart 19.Mai.2013 Den eldre garde er nok litt uenig me meg her, men. På motoren er det garantert en stoppe skrue for hvor mye gass du kan gi. hvis du stiller denne slik at du ikke kan gi full pådrag vil du kunne redusere farten. Da er det bare og justere til du kommer ned til 10 knop. Men uansett hva du gjør så tar politiet oftes og stopper folk som kjører uaktsomt. kjører du rolig og fint vil du ikke direkte bli stoppet. Men forsøk og finne den skruen jeg snakker om her så er du på den sikre siden. Hvis du sliter med og finne denne skruen så gi lyd så skal jeg forsøke og ta et bilde av en forgasser. slik at du kan sammenlingne. Lykke til Svein Sitér dette innlegget Link to post
16marda Svart 19.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mai.2013 Tusen takk for svar! Prøver det;) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.