Jump to content

Gjennomføring på vasken lekker

josefr

Recommended Posts

Hei :-)

Jeg har en vask i båten som lekker i gjennomføringen (overgangen mellom metall og plast). bilde

Problemet er at jeg ikke får demontert dette. Når jeg vrir på metallbendet under, følger "silen" oppe i vasken med :-( plastmellomstykket står i ro. Som dere ser er det ikke noen skrue i midten av "silen", som gjør det mulig å holde imot. bilde

Noen forslag til hvordan dette skal demonteres?

På forhånd takk.

Redigert av josefr (see edit history)

Mulig det er gjenger likevel. Har du prøvd å lage mothold i sila for så å skru? Ellers må du vel til med vannpumpetang på mellomstykket og skru av bunnstykket...

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Mvh

Chilli Solbris

Båtlivet gir meg de største gleder!  Og de største sorger!😂
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Da må du vel holde imot oppe i sluket vha en skrutrenner eller noe og skru på metallbendet under. Men det så rimelig rusta ut der, så kanskje du ikke får det fra hverandre. Pøs på med CRC e.l. for å forsøke å løse det opp.

-----------------------------------------------------------------------------------
Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!
Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no
-----------------------------------------------------------------------------------

Takk for tips.

Det løste seg med en skikkelig nebbtang. Silen satt ikke skikkelig fast, så jeg måtte holde imot i overvann-hullet inne under der silen satt. Men fikk av alt sammen :-)

Ny, liten utfordring... Denne "pakningen" som har metallskive på ene siden og gummi på andre.... Hvordan skal den monteres? Gummi opp mot det hvite plaststykket hvor overvannet skal komme ned?

Litt usikker på hvorforbdet drypper fra denne "pakningen"? Er gummidelen ikke myk nok? Ikke godt nok dratt til, eller har det noe med disse irrede metalskivene og gjøre?

Forslag?

bilde

bilde

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...