josefr Startet 19.Mai.2013 Link til dette innlegget Startet 19.Mai.2013 (redigert) Hei :-) Jeg har en vask i båten som lekker i gjennomføringen (overgangen mellom metall og plast). Problemet er at jeg ikke får demontert dette. Når jeg vrir på metallbendet under, følger "silen" oppe i vasken med :-( plastmellomstykket står i ro. Som dere ser er det ikke noen skrue i midten av "silen", som gjør det mulig å holde imot. Noen forslag til hvordan dette skal demonteres? På forhånd takk. Redigert 19.Mai.2013 av josefr (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 19.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2013 Mulig det er gjenger likevel. Har du prøvd å lage mothold i sila for så å skru? Ellers må du vel til med vannpumpetang på mellomstykket og skru av bunnstykket... Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
egilwh Svart 19.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2013 Da må du vel holde imot oppe i sluket vha en skrutrenner eller noe og skru på metallbendet under. Men det så rimelig rusta ut der, så kanskje du ikke får det fra hverandre. Pøs på med CRC e.l. for å forsøke å løse det opp. Sitér dette innlegget -----------------------------------------------------------------------------------Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no----------------------------------------------------------------------------------- Link to post
josefr Svart 20.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2013 Ja, mothold i sila er nok trikset, for plastmellomstykket står i ro... Får prøve å finne en "lur" anretning som går ned i flere hull, slik at jeg får litt tak i motholdet. CRC er notert... :-) Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 20.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2013 Spisstang av litt størrelse er et alternativ til å holde igjen med. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
josefr Svart 20.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2013 Takk for tips. Det løste seg med en skikkelig nebbtang. Silen satt ikke skikkelig fast, så jeg måtte holde imot i overvann-hullet inne under der silen satt. Men fikk av alt sammen :-) Ny, liten utfordring... Denne "pakningen" som har metallskive på ene siden og gummi på andre.... Hvordan skal den monteres? Gummi opp mot det hvite plaststykket hvor overvannet skal komme ned? Litt usikker på hvorforbdet drypper fra denne "pakningen"? Er gummidelen ikke myk nok? Ikke godt nok dratt til, eller har det noe med disse irrede metalskivene og gjøre? Forslag? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.