Jump to content

Multiflex kontrollboks demontering for installasjon

R_Arendal

Recommended Posts

Jeg har kjøpt en Multiflex kontrollboks for sidemontasje hos maritim båtutstyr i Arendal.

(http://www.maritim.no/motor-styring/gass-og-gir/kontrollbokser/multiflex-kontrollboks-sidemont-inboard)

Jeg tok det for gitt at det lå en installasjonsveiledning i esken, men det gjorde det ikke.

Den må jo demonteres før den kan bli montert, for det skal jo være en del på hver side av plata. Men hvordan demonteres den?

Jeg skulle hatt installert den senest på mandag, men det er jo stengt på maritim båtutstyr nå, så det er litt vanskelig å gå til de for å få svar på spørsmålet.

Jeg har søkt litt på nettet uten å finne noen installasjonsveiledning/tegning der heller.

Er det noen som har vært borti denne kontrollboksen som kan fortelle meg hvordan jeg demonterer den slik at jeg kan få installert den?

Redigert av R_Arendal (see edit history)

Det er litt over et år siden jeg monterte en lignene på seilbåt. Hvis jeg ikke husker feil. Så skal jeg prøve og gi deg en veiledning.

1. ta av dekselet som er vist på vedlagt bilde. bilde

Inni her er det en skure får og løsne selve gass armen., denne skrur du ut. og tar av spaken.

2. Ta av det deskele som er forsøkt vist på bilde. bilde

bak denne skal det være 4 skruer som holder stålplaten og selve plast braketen. disse skrus ut. Og da har du splittet den. da er det bare og montere de igjen gjenom et hul.

Jeg skal forsøke og se om jeg kan finne monteringsveledingen min. Om jeg har den liggene.

Håper dette kan være til hjelp

Redigert av sveini 95 (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...