Jump to content

Slipp for 32f-seilbåt strekning Grimstad-Oslo

Hodetelefon

Recommended Posts

Heisann! Jeg er ferdig med studiene og bo-båt tilværelsen i grimstad, og har fått meg jobb i Oslo. Jeg har annonsert båten, men jeg må også ha en plan B klar om jeg ikke skulle få solgt den. Jeg ser da for meg å sette den på land for å kunne gjøre den helt strøken og således gjøre et eventuelt salg lettere. Jeg ser derfor etter ett billig slipp mellom Grimstad og Oslo. Krybbe skal jeg nok få lånt meg, men trenger et sted og sette båten og med mulighet for løfting.

Er det noen som har noen tips?

Mvh Gude Nicolai Tokerud.

Takk for svar. Har sent en forespørsel til de nå. Jeg kom på at jeg burde nevne at jeg ikke har båtplass, så båten blir stående på land frem til et eventuelt salg. Er det mulighet for å stå med masta oppe på de fleste slipp?

Hvis du skal stå lenge så blir det for dyrt å stå på slipp på Padda, og du må stå på land isteden, og da må masta ned. Hvis du skal shine båten er det kanskje likegreit å få tatt vedlikehold på riggen også? Bytte fall og trinser, led-pære i topplanterna osv? 32 ft er kanskje litt i største laget for kranløft på Padda.

Ellers er det vel utallige alternativer - nærmere bestemt alle marinaer som kan ta båter i opplag. Mange har dog ikke kran, men bruker truck, og da har du lite kontroll på når du må ut igjen, det funker oftest etter last-in-first-out-prinsippet (stack), mens marinaer med kran blir mer random (heap), dvs. du kan få ut båten uavhengig av om den er "inneparkert" av andre båter.

Kavringen på Nesodden er den enste jeg kommer på i tillegg til Padda som har slipp (fins dog helt sikkert flere), men hvis du skal stå lenge tror jeg altså slipp blir for dyrt, og du vil helst ha løft med kran.

Redigert av quantumduck (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...