Jump to content

Hvordan aktivere Simrad CX 33 ?


GPgutt

Recommended Posts

Navigasjon off betyr vel bare at du ikke har satt opp noen ruter spor eller waypoint osv. i pilotmenyen?

I det du har satt opp et waypoint eller lagt en rute kan du bruke denne menyen.

Har ikke prøvd det selv, men utifra håndboken er det det som menes når du får beskjed at navigasjonen er inaktiv.

Link to post
Share on other sites

Ja, det er vel ofte det vi gjør når ting ikke virker som de skal, og roter oss mer og mer vekk...kjenner meg igjen der.

Det er et avsnitt i bruksanvisningen i avsnitt 10.11 som heter feilfinning (har den danske), om det ikke hjelper og du mener du har prøvd alt annet så kan en reset til fabrikkinnstilling bli siste mulighet, men da mister du alle waypoints og ruter du måtte ha. Dette finner du i 9.7

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Jeg tipper du har klart å aktivere Nav-funksjonen, altså at plotteren skal gi fra seg nav-data for en valgt rute til en autopilot. Du har antagelig satt igang dette, men at funksjonen er avsluttet eller aldri aktivert grunnet manglende rute eller autopilot. Disse funksjonene ligger ofte under GoTo-tasten på Simrad-plottere.

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Er bra grønn på dette, men nå får jeg til å plotte ei rute punkt for punkt. Det fungerer fint, men en kollega har en nyere Garmin hvor han kun skriver inn punktet han skal til og deretter tegnes hele ruta ferdig på kartet.

Er det mulig på CX33 også??

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...