Janoho Startet 21.Mai.2013 Link til dette innlegget Startet 21.Mai.2013 Hei, jeg trenger en ny flaps da den gamle av trefiner har sagt takk for seg. Lurte derfor på om noen har kontaktinfo til Sollux som lagde den orginale flapsen, da kan jeg ta kontakt og høre om de har noen på lager. Skulle de ikke ha det setter jeg også pris på å få vite omtrentlige mål på flapsen, så kan jeg evt. støpe en selv ( har egentlig ikke tid ) Jon Sitér dette innlegget Link to post
Møkkalasset Svart 21.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2013 http://www.solluxboats.com/boats.php Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 21.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2013 Hei, takk for svar møkkalasset, da har jeg ringt og snakket med en hyggelig kar. Flaps ble bestilt og skal produseres iløpet av et par uker. Koster 3000 kr. Jon Sitér dette innlegget Link to post
btor Svart 1.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2013 Hei, Jeg har ingen flaps på min Sollux 24 AC med 30HK Yanmar 3QM30. Kan du beskrive litt fordelene og din erfaring med flaps? Må en ha større motor for å profitere på fartsøkning etc...? hilsen btor Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 3.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2013 Hei, da er denne montert for en stund siden og testet ut. Båten er mer stabil for sidesjø og ruller mindre, føles mer stabil. Det går også litt rettere i vannet og setter seg ikke så lett på rumpa. Hastigheten hjalp det ikke så mye på men det gjør ikke noe for meg. Jeg har 60 hk i denne båten. Sitér dette innlegget Link to post
Jadarholm Svart 13.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2014 Hei Hvilken hastighet får du på båten din? Jeg har en Sollux 24 AC og får ca.11,5 knop med 50hk perkins motor. Jeg har ikke flaps, men vurderer det. Har også for liten propell 18x12. Fikk beregnt at en 18x17 skulle passe, så fikk tak i en billig 18x18 som skal prøves til våren. Blir spennende å se om den har for mye stigning... Sitér dette innlegget Link to post
larss Svart 14.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2014 Når en er inne på temaet, er det noe nytt om disse karene? https://baatplassen.no/i/topic/104995-fabrikklokalene-til-sollux-skal-toemmes-deler-former-etc/page-2 larss Sitér dette innlegget Link to post
Malibi24 Svart 21.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2018 Jadarholm skrev On 13.1.2014 at 22.51: Hei Hvilken hastighet får du på båten din? Jeg har en Sollux 24 AC og får ca.11,5 knop med 50hk perkins motor. Jeg har ikke flaps, men vurderer det. Har også for liten propell 18x12. Fikk beregnt at en 18x17 skulle passe, så fikk tak i en billig 18x18 som skal prøves til våren. Blir spennende å se om den har for mye stigning... Heisann. Tar opp en gammel tråd jadarholm. Hvordan gikk det med propellbytte? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.