Jump to content

Ny flaps til sollux 24

Janoho

Recommended Posts

Hei, jeg trenger en ny flaps da den gamle av trefiner har sagt takk for seg.

Lurte derfor på om noen har kontaktinfo til Sollux som lagde den orginale flapsen, da kan jeg ta kontakt og høre om de har noen på lager.

Skulle de ikke ha det setter jeg også pris på å få vite omtrentlige mål på flapsen, så kan jeg evt. støpe en selv ( har egentlig ikke tid :lol: )

Jon

• 1 måned senere...
  • 6 måneder senere...

Hei

Hvilken hastighet får du på båten din?

Jeg har en Sollux 24 AC og får ca.11,5 knop med 50hk perkins motor. Jeg har ikke flaps, men vurderer det. Har også for liten propell 18x12. Fikk beregnt at en 18x17 skulle passe, så fikk tak i en billig 18x18 som skal prøves til våren. Blir spennende å se om den har for mye stigning...

• 4 år senere...
Jadarholm skrev On 13.1.2014 at 22.51:

Hei

Hvilken hastighet får du på båten din?

Jeg har en Sollux 24 AC og får ca.11,5 knop med 50hk perkins motor. Jeg har ikke flaps, men vurderer det. Har også for liten propell 18x12. Fikk beregnt at en 18x17 skulle passe, så fikk tak i en billig 18x18 som skal prøves til våren. Blir spennende å se om den har for mye stigning...

Heisann. Tar opp en gammel tråd jadarholm.  Hvordan gikk det med propellbytte? 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...