Bisse Startet 21.Mai.2013 Link til dette innlegget Startet 21.Mai.2013 (redigert) Kan noen si hva som er midt på bildet? Er det en peilepinne for olje til girkassen? Har forsøkt å dra i den, men får den ikke løs.(har ikke tatt så altfor hardt i). Det går ann å vri den rundt. Hvor fyller jeg på olje på girkassen? står på en Perkins 4.236 i en Tresfjord 29 fra 1981. Redigert 21.Mai.2013 av Bisse (see edit history) Sitér dette innlegget Ole-Martin Nilsson, Halden. Link to post
index Svart 21.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2013 Hvilket bilde da? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Bisse Svart 21.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2013 (redigert) Slik. https://baatplassen.no/bildearkiv/28/28885/girkasse.jpg Redigert 21.Mai.2013 av Bisse (see edit history) Sitér dette innlegget Ole-Martin Nilsson, Halden. Link to post
index Svart 21.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2013 (redigert) Er det et PRM gear? For meg ser det ut til at "soppen" er utlufting, mens peilepinnen er i helt nede til høyre i bildet. Slik er det i alle fall hos meg. Skru opp pluggen, så sitter peilepinnen i denne. Olje fylles på og pumpes ut samme sted. Redigert 21.Mai.2013 av index (see edit history) Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Bisse Svart 21.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2013 Ok, thanks! Holder det med å etterfylle, eller bør jeg bytte? Sitér dette innlegget Ole-Martin Nilsson, Halden. Link to post
index Svart 21.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2013 Du bør bytte. På mitt gear anbefales det bytte årlig sammen med motoroljen. Tror jeg skiftet begge steder sist for 3 år siden... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Bisse Svart 21.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2013 Fant peilepinnen. Bør olja være varm når det peiles? Sitér dette innlegget Ole-Martin Nilsson, Halden. Link to post
index Svart 21.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2013 Jeg peiler den alltid kald.. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.