colabrus Startet 4.Mars.2005 Link til dette innlegget Startet 4.Mars.2005 Er det noen som har erfaring/ideer om hvordan marinisere en GM 6,5 TD? Det er spesielt eksosmanifoilene jeg tenker på. Eventuelt hvem som selger mariniserings utstyr til den..? Colabrus Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 4.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2005 Hvem som selger her i Norge vet jeg ikke nøyaktig. Mulig du kan sjekke med Autoparts i Trondheim. Eller Musangen Motor i Østfold. Ikke hell der, så har du Peninsular Engines i Canada. Det er som du antyder, eksosmanifoldene for turbo er problemet. Dessuten bør du bytte til marine bunnpanne hvis du skal ta ut mange hk. Sitér dette innlegget Link to post
henboe Svart 5.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2005 Er det noen som har erfaring/ideer om hvordan marinisere en GM 6,5 TD? Det er spesielt eksosmanifoilene jeg tenker på. Eventuelt hvem som selger mariniserings utstyr til den..? Colabrus <{POST_SNAPBACK}> Wic marine i horten er importør av det du trenger. wic.no Sitér dette innlegget Link to post
colabrus Svart 9.Mars.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2005 Jeg har mottat motoren i dag, GM 6,5 TD, og oppdaget til min forskrekkelse at det var elektronisk diesel innsprøytning! HJELP! Hvor kobler jeg gasswiren min til da? Trenger jeg en "hjerne" til motoren? uff...uff... Sitér dette innlegget Link to post
henboe Svart 9.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2005 Jeg har mottat motoren i dag, GM 6,5 TD, og oppdaget til min forskrekkelse at det var elektronisk diesel innsprøytning! HJELP! Hvor kobler jeg gasswiren min til da? Trenger jeg en "hjerne" til motoren? uff...uff... <{POST_SNAPBACK}> Hvoran type marinisering ble det? er det en orginal peninsular? eller en bilmotor?? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 9.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2005 Jeg har mottat motoren i dag, GM 6,5 TD, og oppdaget til min forskrekkelse at det var elektronisk diesel innsprøytning! HJELP! Hvor kobler jeg gasswiren min til da? Trenger jeg en "hjerne" til motoren? Vet ikke, men jeg er medlem i AmCar-klubben i Trondheim. Der får jeg prompte svar på alle slike spørsmål. Stein Moe heter lederen for teknisk avdeling. Disse folkene er et funn for alle de som lurer på et eller annet i f.b. med amerikanske motorer. De er proffer til fingerspissene. På forespørsel har jeg fått oversendt kilovis med koblingsskjemaer, instruksjoner og gode råd. Du finner knapt en merkeforhandler som danker ut de gutta der. Sitér dette innlegget Link to post
colabrus Svart 9.Mars.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2005 Det er en bilmotor som jeg ikke har marinisert enda. Blir nok en "universal" varmeveksler og hjemmelagde eksosmanifolder. Noen som har en varmeveksler til 200 hk liggende? Colabrus Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 9.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2005 Det er en bilmotor som jeg ikke har marinisert enda. Blir nok en "universal" varmeveksler og hjemmelagde eksosmanifolder. Noen som har en varmeveksler til 200 hk liggende? Nei, men du kan høre med Skinne Bros Racing i Østfold. De tar hjem en del deler til disse motornen. Sitér dette innlegget Link to post
carmencita Svart 9.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2005 Se på denne siden for mariniseringsutstyr. www.ejbowman.co.uk Carmencita Sitér dette innlegget Link to post
RITS Svart 10.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2005 Jeg har mottat motoren i dag, GM 6,5 TD, og oppdaget til min forskrekkelse at det var elektronisk diesel innsprøytning! HJELP! Hvor kobler jeg gasswiren min til da? Trenger jeg en "hjerne" til motoren? uff...uff... <{POST_SNAPBACK}> Har en 95 Suburban med 6,5 TD motor, denne har "elektronisk" gasspedal og elektronisk styrt pumpe. Dvs. ingen mekanisk forbindelse mellom pumpe og pedal. Sannsynligvis må du installere elektronisk hendel for å få det til å fungere. Snakk med BOSTEK, det er de som importerer bla. Detroit Diesel som ligger under GM paraplyen. Hvis ikke de kan gi deg svar er det mange sjølmekkere rundt om som bør kunne hjelpe. Når det er sagt så har jeg aldri hørt om noen som har marinisert akkurat 6,5 TDen, 6,2 D og 5,7 Bensin går det litt av. Forty Sitér dette innlegget Ex 1963 Furuholmen 52 Detroit V8-71 - Ex 1986 Fairline Forty VP TAMD 60C Ex 1994 Bayliner 4788 Pilot House Hino WO6D-TI - Ex 1984 Coronet 38.1 Mediterranean VP TAMD 70E Ex 2006 Bavaria 42 Sport VP D6-310 IPS 500 - Ex 1997 Fairline Squadron 50 VP TAMD122 HP 2003 Fairline Squadron 55 VP D12-715 Link to post
colabrus Svart 10.Mars.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2005 Jeg takker for tips og etterlyser speielt tegninger av det elektriske anlegget på motoren. Colabrus Sitér dette innlegget Link to post
Qeast Svart 9.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2020 (redigert) Hei. Har du utført prosjektet ditt, colabrus? Redigert 9.Oktober.2020 av Qeast (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 9.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2020 @Qeast Trådstarter var sist innom forumet for fire år siden. Beste sjanse for å komme i kontakt med ham er å sende en IM, da får han kanskje varsel på epost. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Goddis77 Svart 9.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2020 Her er en GM 6,5 l jeg fikk fikset opp fra bunn av for en evighet siden. Egenlaget eksos manifoiler av forrige eier som vi modifiserte litt, samt Bowman varmeveksler. Artig prosjekt på den tiden Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.